neděle 9. června 2013

Legenda - recenze

Autorka: Marie Lu
Počet stran: 280

Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day se naproti tomu narodil ve slumu a už ve svém mladém věku je nehledanějším zločincem Republiky. Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že se snad ani nepotkají...

Hledali jste nějakou originální a skvělou dystopii jako Hunger Games nebo Divergence? A nebo třeba i lepšího? Tak Legenda je správnou volbou. Je lepší než Divergence, zajímavější, akčnější, napínavější a originálnější. Je také napsaná ze dvou pohledů - June a Daye, takže si v knize každý oblíbí buď jednu nebo druhou postavu, nebo prostě obě. Tento příběh Vám nesmí uniknout a měli byste si jej přečíst.

Na území bývalých Spojených státu se dnes nachází Republika, která válčí se svými sousedy už několik let. June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrté Republiky a žije jen se svým bratrem Metiasem, který pracuje u vojáků a June se chce pak k vojákům taky přidat. Její bratr ale zemře. Teda spíše ho zabije Day, nejhledanější zločinec Republiky, který je stejně starý jako June a narodil se v jedné z nejchudších čtvrtí Republiky. June je povolána k vojákům dřív než kdo jiný a chce jen jediné. Pomstít bratrovu smrt a chytit Daye. Oba jsou z odlišných světů a stejně jim osud  dopřeje setkání. Ale jaké? A jak celý příběh dopadne? Chytí vojáci Daye a zabijí ho nebo zajmou? Nebo se jim to vůbec nepodaří? To se dozvíte v této úžasné knize od Marie Lu.

Hlavní hrdinové knihy jsou June a Day. Oba jsou úplně odlišní z odlišných světů a mají jiný život. June sice žije v jedné z nejbohatších čtvrtí, ale má jen bratra, protože její rodiče zemřeli. Day má zase matku a dva bratry, ale otce taky nemá a žije v chudé čtvrti. Oba mají jiné životní příběhy a jiné životní nástrahy, ale i tak je život dovedl až k sobě. Day nejhledanější zločinec a June osoba, která ho hledá a vyšetřuje případy s ním spojené (hlavně bratrovu smrt). Autorce se postavy povedly úplně skvěle. Hodně jí obdivuji za to, že dokázala napsat část z pohledu holky a část z pohledu kluka.

Tuto knihu jsem si chtěl moc přečíst už dávno a po přečtení lituji toho, že jsem si jí nepřečetl už dřív. Byla totiž skvělá. Ne, úžasná. Prostě takovou knihu jsem dlouho nečetl a jsem moc rád, že jsem si jí přečetl, protože tohle je vážně lepší než Divergence. Obálka knihy je taky skvělá a jsem rád, že u nás byla ponechána originální obálka, protože se velice moc povedla. Kniha se četla moc rychle a měl jsem jí přečtenou za pár dní, protože jsem se musel učit ještě do školy, ale kdybych nemusel, tak to mám tak za 1-2 odpoledne přečtené. Nemá to totiž zase nějak moc stran, nevšímal jsem si nějakých chyb, takže tady jsem se vůbec nezastavoval.

Knihu doporučuji všemi deseti úplně všem. Ať máte deset nebo padesát, ať máte rádi akční knihy nebo romantické, protože v této knize je vše a podle mě většinu bude bavit. Nakladatelství CooBoo jako obvykle neklamalo a já už se těším na pokračování. Druhý díl má originální název Prodigy a podle všeho by měl vyjít u nás na podzim tohoto roku. Třetí díl s názvem Champion by měl vyjít pak začátkem příštího roku podle stránek nakladatelství CooBoo.

Aspoň dvakrát za měsíc vídám svůj obraz s nápisem „Hledá se!“ na JumboTronech všude po centru Los Angeles. Vypadá to, jako by se tam dostal omylem. Na většině obrázků, které se na obrazovkách
objevují, jsou pozitivní věci: Smějící se děti pod blankytně modrým nebem, turisté, kteří se fotografují u trosek Golden Gate, reklamy Republiky v neonových barvách. Kromě toho tam běží antikolonistická propaganda. „Kolonie chtějí naši zemi,“ píše se tam.

Obrázky byly použity ze stránky Google