středa 2. ledna 2013

Tygří sága: Tygrovo prokletí - recenze

Autorka: Colleen Houcková
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 408
Díl: první
Rok vydání: 2012
Hodnocení obálky: 5/5

Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud? 
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy. 
Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy.


Kelsey dostala dvoutýdenní brigádu u cirkusu, kde má na starost prodej lístků a starání se o psy a bílého tygra Dhirena. V práci se jí moc líbí a s tygrem si na sebe zvykají, ale po týdnu přijede tajemný cizinec jménem Kadam, který chce Dhirena od cirkusu odkoupit a cirkus s tím souhlasí. Kelsey je zklamaná, ale od pana Kadama dostane nabídku, aby jela s ním a o tygra se nějakou dobu postarala. Kelsey nabídku přijme a po příjezdu do Indie ji čeká veliké dobrodružství s tygrem Dhirenem a také stará indická kletba, kterou bude muset zlomit. Jak to všechno dopadne? A jakou kletbu bude muset zlomit? To se dozvíte v této dobrodružné knize od Colleen Houckové.

Hlavní hrdinkou téhle dobrodružné série, odehrávající se v Indii, je Kelsey. Zemřeli jí rodiče, tak žije se svou tetou a strejdou a jejich dvěma malými dětmi. Hrozně sháněla nějakou brigádu, ale brigádu v cirkuse moc nechtěla, ale co měla dělat, když si chtěla něco vydělat, že. Nakonec si oblíbí jak cirkus, tak jeho zaměstnance a zvířata. Tím se dostáváme k Dhirenovi, zkráceně Renovi jak mu říká Kelsey. Nádherný bílý tygr, který poslouchá na slovo, jako by vám rozuměl. A taky, že rozumí. Ren je totiž..., ale počkat, to vám nebudu prozrazovat, zjistíte to sami. Pak tady byl ještě pan Kadam, kterého jsem si docela oblíbil. A věděl vážně hodně o letadlech.

Příběh odehrávající se v Indii? To se jen tak nevidí. A ještě k tomu to je kniha z žánru YA. Autorka udělala dobře, že napsala knihu o tygrech a ne o upírech, vlkodlacích a nevím, o čem ještě, protože toho už je docela dost, ale takových knih ne a to se cení. Obálka je také úžasná. Bílý tygr s modrýma očima, které se k tomu ještě na obálce lesknou, a kolem něj starobylé ornamenty. Rozhodně má autorka za skvělý námět knihy a obálku v mém hodnocení jedno velké plus.

Colleen Houcková žije v Oregonu se svým manželem a plyšovým bílým tygrem. Tygrovo prokletí vydala nejdřív jako e-book svým vlastním nákladem. Ráda čte dobrodružné knihy, scifi a romantické příběhy. Kdybyste se chtěli o autorce nebo jejich knihách, kterou jsou už 4, dozvědět více, tak navštivte její oficiální webové stránky a to http://www.tigerscursebook.com.

Vážně jsem nečekal, že mě kniha bude tolik bavit. Nemohl jsem se od ní odtrhnout, protože mě vážně chytila. No co si budeme tvrdit, CooBoo mě už po několikáté přesvědčilo, že vydává samé skvělé tituly. Kniha se četla vážně rychle a při čtení jsem se nenudil. Pořád nemůžu pochopit, proč jsem si knihu nepřečetl dříve, když ji mám už od května. Přicházel jsem o vážně skvělý příběh. Do té doby, než Kelsey přijela do Indie nebylo tolik dobrodružství, ale jak pak už přijela, tak toho bylo trochu víc. Překlad byl v pořádku, nějak jsem si nevšiml jestli tam byly chyby, ale podle mě ne, protože nějakých velkých bych si všiml.


Líbilo se mi také prostředí ve kterém se to odehrávalo a to Indie. Knihu odehrávající v Indii jsem ještě nikdy nečetl, nebo si to aspoň nepamatuji, ale myslím, že nečetl. Co mě ke konci štvalo byla hlavní hrdinka. Ze začátku jsem si jí oblíbil, ale ke konci už mě vážně dost štvala a jen kvůli tomu bych změnil závěrečné hodnocení. Ale i když ho změním, tak pořád bude takové, jaké jsem plánoval. Už se moc těším na další díl, který bych podle všeho měl dostat tento měsíc za vysvědčení, tak uvidíme. Druhý díl má název Tygrova stezka, třetí Tygrova plavba a čtvrtý Tygrův osud. Určitě bych knihu doporučil všem. Tady nechci rozdělovat na skupiny, protože se podle mě zalíbí všem, jak těm, kteří vyhledávají dobrodružství, tak těm, kteří hledají romantiku, fantasy a hlavně něco jiného než upíry a všechno to, co už známe.


Lokeš si sundal z krku talisman a podržel ho pod zajatcovou rukou. Krev tak stékala z nože přímo na něj. Symbol vyrytý na talismanu zaplanul nejdříve ohnivě rudým světlem, které se ale po chvíli proměnilo v pulsující nepřirozeně bílou záři. Světlo vystřelilo směrem k princi a sevřelo ho krutými prsty. Drtilo mu hruď a prostupovalo celým jeho tělem.
  
Knihu si můžete zakoupit zde, nebo na stránkách nakladatelství a to zde.
Obrázky byly použity ze stránky Google.
Ukázka byla použita z knihy. 


11 komentářů:

  1. Teším sa 8) Tigrov milujem, už aby som mala na túto knižku čas! 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si jí co nejdříve přečti, je vážně skvělá :))

      Vymazat
  2. ..Oujee..Vidím to tak, že asi budu muset přeházet pořadí ve kterém chci číst knihy..Ta recenze mě navnadila..a to silně..Hlavně jak říkáš to konečně bude příjemná změna od upírů a vlkodlaků.. A jinak krásně napsaná recenze..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem rád, že se ti recenze líbí :)) Určitě si knihu co nejdřív přečti, určitě se ti bude líbit ;)

      Vymazat
  3. Já ji mám na poličce (dostala jsem ji jako dárek k Vánocům), ale co jsem tak četla recenze, moc se mi do ní nechce... bojím se, že mě Kelsey bude nehorázně štvát, i když tvoje je úžasně navnazující...

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ji doma, je skvělá. Vlastním již už druhý díl, a je vážně lepší než nějací upíři atd.. :D
    Určitě ji přečtěte.

    OdpovědětVymazat
  5. Doplňuji, že pátý díl je Tygrův osud

    OdpovědětVymazat
  6. Táto kniha rozhodne stojí za to prečítať ju. Mne sa nesmierne páčila a pri čítaní druhej časti som mala až slzy v očiach. Už sa neviem dočkať tretej časti tejto neodolateľnej sérii. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Už čtu 3. díl A můj názor na ty předešlé?

    Musím říct, že i když podobné knížky čtu, tak tohle byla knížka u které jsem myslela že se z těch pokusů o romantiku pobleju. Děj mě bavil, spisovatelka mi ukázala Indii z pohledu ze kterého ji neznám a nikdy jsem si nepředstavovala, ale hlavní hrdinku jsem od chvíle kdy se Ren proměnil nesnášela. Samozřejmě to, že z tygra se vyklube slaďácký princ jsem čekala, ale že to bude až tak přehnaný... ne děkuji. Jediná postava která mě oslovila byl Kišan a zajímavý byl taky pan Kadam.
    Další díl Tygrovu stezku jsem si koupila jen kvůli Kišanovi, který měl být tak trochu dominantou dílu. První část knihy s Renem opět zklamání, kdy Ren měl řeči typu randi si s kým chceš, vím že si mě vybereš ale abych měl dobrej pocit, dám ti možnost chodit na rande se spoustou kluků, aspoň budeš vědět že já jsem oproti nim poklad. Úplně jsem měla chuť Kelsey zfackovat že si nevybrala Lia, ale buďme rádi, on si zaslouží někoho inteligentního. Hlavně že Ren vyzdvihuje a vychvaluje její schopnosti jako je inteligentnost apod. které vlastně vůbec neměla. Samozřejmě v neposlední řadě vychvaloval i její krásu kterou podle popisu teda neměla.

    No ale musím říct že spisovatelka opravdu věděla kdy do knížky zasadit Kišana, protože z části kdy Ren s Kelsey na plese tančili tango se mi chtělo blejt a Kišan byla nejlepší možnost záchrany. Naštěstí kniha dál pokračovala bez Rena a tak v přítomnosti Kišana Kelsey opět získala trochu mou důvěru, ikdyž neustálé fňukání nad Renem mě fakt rozčilovalo, přesto že jsem jí částečně chápala - kdo by se v takovou chvíli takhle nechoval že? Kišan kterého jsem si zamilovala pro jeho prudkost a sebevědomost mě ale nakonec zklamal a kouzlo jeho postavy spisovatelka podělala. Třetí díl Tygrova plavba jsem začala číst jen z jediného důvodu - nemůžu nechat ujít rozumy pana Kadama.

    Už od chvíle kdy v 2. díle zachránili Rena s tím, že si nic nepamatuje ohledně Kels, jsem věděla proč, zatímco spisovatelka to celý rozpitvává v 3. díle, jako by si člověk nedal dvě a dvě dohromady. Stejně tak už ani nedoufám že si Kelsey vybere Kišana, pač spisovatelka je tak zaláskovaná do svého Rena že to snad ani jinak nejde. :D

    Celkově : Ren - přesládlý princátko, Kišan - ten co dostane v knize skvělý popis povahy a každou další stránkou ho v 2. díle ztrácí a Kelsey - Naivní holka s občasnými světlými chvílemi na kterou jsem téměř během celé série nadávala tak, že to nechtějte slyšet. :D Celkově je to všechno strašně nerealistické. Neříkám že člověk nemůže mít bujnou fantazií, ale tohle v druhém díle kdy hledají další Duržin dar je totální cirkus. ;)

    Ve třetím díle jsem chytla pocit že se Kelsey i oba princové polepšili, ale jakmile došlo na hádku a chvíli kdy se Kelsey u Pheta naštvala, se mi zase Kels zprotivila. Ren taktéž u kterého nechápu co ho na Kelsey tak bere, a co jí na něm. Teda Kišana taky nechápu, ale ten se výrazně zlepšil. Zatím knihu teprv čtu, tak uvidíme jak se to vyvine. ;)

    Tím vás nechci od čtení knížky odpudit. Naopak je strašně čtivá, jen je moc přefantazírovaná, naivní a postavy pokulhávají. Prostředí a teda někdy zdlouhavé popisy jsou úžasné a rozhodně během celé knihy pečlivě sledujte pana Kadama, poněvač jeho postava je nejpříjemnější a nezklame vás. ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Je to úžasná knížka, přesně jak popisuje Niklaus. Nemohla jsem se od ní odtrhnout. Vážně nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem knížku četla a byla úžasná :)

    OdpovědětVymazat