neděle 13. ledna 2013

(RC review) Stopařův průvodce galaxií - audiokniha

Autor: Douglas Adams
Interpret: Vojtěch Dyk
Délka: 6h 28 min
Žánr: sci-fi

První část "pětidílné stopařské trilogie", kterou autor původně koncipoval jako rozhlasovou hru pro stanici BBC. Tato bravurní parodie na sci-fi je dnes již klasické dílo. Komplikovaný a originální příběh začíná zničením Země, která musí udělat místo nové galaktické dálnici. Hlavní hrdina příběhu, docela obyčejný, ale sympatický pozemšťan jménem Arthur Dent, má to štěstí, že s pomocí svého přítele Forda Prefecta, údajně nezaměstnaného herce, z něhož se vyklube mimozemšťan, stopne kosmickou loď, a tak se mu podaří uniknout z místa katastrofy.

Jednoho dne se Arthur Dent probudí a zjistí, že mu chtějí zbourat dům, protože tudy povede dálnice. O nějakou dobu později mu řekne Ford Prefect, že bude konec světa a že přijedou mimozemšťané zničit Zemi, protože tudy povede galaktická dálnice. Pomocí Forda je Arthur zachráněn - Ford stopne kosmickou loď, a tak se vydávají na dobrodružství ve vesmíru. Jaké to bude? A co je vůbec Stopařův průvodce galaxií? To se dozvíte v knize Douglase Adamse - a také v této audioknize.

Je to vůbec má první recenze na nějakou audioknihu. S audoknihami nemám moc velkou zkušenost. Vlastně mám zkušenost jen s audioknihami Harryho Pottera, ale Harry mě bavil více jako kniha. Musel jsem pečlivě poslouchat, abych se v příběhu neztratil, kvůli tomu, že jsem nedával pozor, ale tak už to u audioknih bývá a vůbec mi to nevadilo. Navíc byla tato kniha náramně vtipná, vážně jsem se u ní dost pobavil. Některé poznámky, které jsou napsány ve Stopařově průvodci galaxií, který je pro příběh celkem důležitý, byly vážně legrační a byl jsem rád, pokud tam byly častěji.
Tuto audioknihu četl Vojtěch Dyk, který je znám ze skupiny Nightwork, a lepšího vypravěče jsem si nemohl ani přát. Vojta měnil hlasy postav tak, že jsem se v tom vůbec neztratil. Říkal to také vtipně, takže jsem se nesmál jen všem vtipům, ale také jsem se někdy mile zasmál i nad hlasem postavy. Rozhodně byl Vojta vybrán správně a jsem rád, že to nebyl nikdo jiný. Jestli budou i audioknihy dalších dílů, tak snad vyberou zase jeho.

Knihu jsem si chtěl přečíst už dávno, ale pořád jsem se k tomu ne a ne dostat. A když jsem si mohl vzít k recenzi audio verzi této knihy, tak jsem neváhal. Byla vážně perfektní. Jak postavy, tak příběh, tak samotný Stopařův průvodce galaxií. Obálka k audioknize, kterou můžete vidět také na začátku recenze,i je úplně stejná jako obálka normální knihy a velice se mi líbí.

Tímto bych chtěl poděkovat Audioteka.cz za poskytnutí této audioknihy k recenzi.
Audioknihu si můžete zakoupit na stránkách Audiotéky a to zde.