neděle 20. ledna 2013

(RC review) Upíří deníky - Fantom

Autor: neznámý, vydáváno pod jménem L. J. Smith
Počet stran: 192
Díl: dvanáctý

Damon není mrtev. Sage, který ho na Temném měsíci najde, mu pomůže si na vše vzpomenout. Mystický výtah ho přemístí zpět do Fell's Church, aby mohl vysvětlit Eleně, co mu zachránilo život.
Mezitím Elenu a její přátele ohrožuje fantom, který se krmí negativními pocity. Společně fantoma zajmou do kruhu zaříkání a chtějí ho zničit. Fantom je ale silný, daří se mu našeptávat a vzbuzovat žárlivost. Damon a Stefan se jeho vlivem znovu obracejí proti sobě. Podaří se Eleně zabránit dalšímu konfliktu bratrů? Naleznou v sobě dost síly, aby přemohli fantoma?

Damon se zase vrátí do Fell's Church, protože není mrtev, jak si ostatní mysleli. Ale nikomu to neřekne, jen Eleně, které přikáže, aby to nikomu neříkala. Ve městě zatím řádí fantom žárlivosti, který se krmí negativními pocity ostatních. Podaří se mu dostat Bonnieinu duši do míst, kde jí uvězní a tak je Bonnie v normálním světě v kómatu. Když se ostatní dozví, že je Damon naživu, tak se Stefan a Damon obracejí proti sobě, kvůli fantomovi a jeho našeptávání. Jak to všechno dopadne? Podaří se jim fantoma zničit, když už si toho Fell's Church prožilo tolik? To se dozvíte ve dvanáctém díle Upířích deníků.

Hlavní postavou byla vždy Elena, pak Stefan a Damon, ale tentokrát mi připadala většina postav hlavními, nebo, že bych se o nich měl alespoň zmínit. Elena už se nějak moc nezměnila, pořád chce oba dva bratry a vypadá to, že si nikdy nevybere jen jednoho z nich. Stefan je smutný ze smrti bratra a snaží se chránit Elenu. A Damon je živý, ale zatím to tají před ostatními, protože chce přijít v tu nejvhodnější dobu. Pak je tady Bonnie, Matt, Meredith, Alaric, paní Flowersová a Celia. Bonnie se od začátku celé této knižní série hodně změnila. Je teď odvážnější a lepší. Matt je má nejoblíbenější postava z celé série. On je jediný, který by mohl žít normální život, ne jako ostatní. Je to postava, na kterou i po skončení této nekonečné série nikdy nezapomenu. Meredith by teoreticky taky mohla žít normální život, ale v praxi nemůže, protože je to lovkyně upírů. Alaric je její přítel, který zkoumá paranormální jevy, tak jako Celia, kterou nemá Meredith ráda, protože si myslí, že jí chce přebrat Alarica. A nakonec paní Flowersová, stará čarodějka, která se o všechny stará a pomáhá jim. Taková dobrá duše. Postav je tedy hodně, ale musel jsem o každé něco říct, protože si to zaslouží.

Docela jsem se těšil na pokračování, ale nic moc jsem od toho neočekával. A to je asi dobře, protože mě kniha nezklamala, naopak trochu překvapila. V zahraničí vyšly jedenáctý a dvanáctý díl v jedné knize, i když tam to tolik knih nemá, ale u nás se většina knih rozděluje na 2 části; to proto máme tolik dílů. Vadí mi, že tyto díly už nepsala L.J. Smith, ale připadají mi trochu lepší než ty předchozí. Kdyby nebyl 11. a 12. díl a bylo to v jednom díle, tak by knihy byly delší, ale to nevadí, protože když tyto neměly ani 200 stran, tak jsem je měl přečtené za jedno odpoledne. Příběh se docela povedl, četlo se to dobře, neviděl jsem tam nějak moc chyb nebo nesmysluplných vět, takže jsem jen otáčel stránku za stránkou a nic mě nezdržovalo nebo nezarazilo. K postavám jsem toho už řekl docela dost, takže k těm už nemám co říct. Už se těším na pokračování, které vyjde brzy. Ještě jedna věc, další díl by neměl být rozdělen na dvě části, tudíž bude mít přes 300 stránek. Knihu doporučuji hlavně těm, kteří četli předchozí díly a došli až tak daleko, jako já.

Kolem fantomčiných nohou se zamihotaly drobné modré jazýčky plamenů, vzplály výše a začaly se šířit po podlaze garáže. Elena s hrůzou přihlížela – jsou to snad zbytky oleje, který kapal z prastarého auta paní Flowersové? Nebo se jen zhmotnila fantomčina zlomyslnost a šíří mezi nimi oheň?