čtvrtek 3. ledna 2013

(RC review) Dědička

Autorka: Amanda Hockingová
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 312

Vstupte do světa Tryllů!

Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes.
Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká...
Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.

Na Wendyiny šesté narozeniny se ji matka pokusila zabít, protože si o ní myslela, že je to monstrum a není to její dcera. Poslali ji proto na léčení a Wendy začala žít se svou tetou a bratrem. Po jedenácti letech zjišťuje, že její matka jí jen tak nelhala. Dokáže totiž lidi donutit k tomu, co si přeje, a to i přes to, že jí nechtěli vyhovět. Ve škole ji pořád pozoruje jeden kluk - Finn Holmes. Wendy to děsí, ale zároveň ji na něm něco přitahuje. Nakonec jí řekne, že ona je tryll a že když byla miminko, tak byla zaměněna s malým chlapcem. Wendy se vydává s Finnem za svou pravou matkou, ale je to jiné než čekala. Jak se vypořádá Wendy se ztrátou tety a bratra, kteří ji vychovali? A jak se jí bude žít v novém domově? A jak to vůbec všechno dopadne? To se dozvíte v této knize od Amandy Hockingové.

Hlavní hrdinkou téhle trilogie je Wendy. Vážně neměla lehký život. Matka ji chtěla zabít a udělala by to, kdyby Wendy nezachránil Matt, její bratr. Na žádné škole nevydržela moc dlouho a vždy se cítila mezi ostatními jinak. V některých částech mi přišla i otravná, ale zase se to vynahradilo jinými částmi knihy. Nejvíc propracovanou postavou byla podle mě Wendyina pravá matka, i když jsem si ji neoblíbil. Celkově byly postavy takové průměrné, jako ve většině knih, které jsou dobré.

Moc jsem nečekal, že by mě tato kniha zaujala, ale velice mile překvapila. První polovina knihy byla sice taková seznamovací, ale v té druhé jsme se dočkali i nějaké akce, zápletky, napětí. Hodně se mi líbil autorčin originální nápad knihy. Knihy o tryllech (tak jako knihy o trollech) jsem ještě nečetl. Tryllové jsou vlastně něco jako trollové, jen nevypadají jak nějaké obludy, ale mají normální lidské tělo. Jsou ale docela chamtiví a prahnou po bohatství. Nevšiml jsem si ani nějak moc překlepů, nějakých menších jsem si všiml, ale to se může stát každému. Kniha se četla rychle a lehce, takže jsem jí měl brzy přečtenou. Obálka je prostě skvělá. Líbí se mi, že nakladatelství má původní obálku a naživo vypadá ta červená prostě báječně. Za tuto obálku musím prostě Fortunu Libri pochválit.Už se moc těším na pokračování, které, jestli se nemýlím má u nás vyjít na přelomu ledna a února, tak uvidíme, jaké to bude, jestli lepší, stejné, nebo horší. Snad to bude co nejlepší, protože tenhle příběh mě zaujal a určitě zaujme i jiné. Knihu bych doporučil těm, kteří chtějí zkusit knihu z trochu jiného prostředí a s novou rasou lidí.

Když jsem se rozhodla pro jednoduché modré šaty, které na mě podle Maggie vypadaly úžasně, nechala jsem ji, aby mě učesala. Moje vlasy se vzpíraly všem pokusům o účes, které jsem s nimi podnikala já. Maggie to sice dělaly taky, ale ona je vždycky dokázala nějak přechytračit.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete zakoupit zde, nebo na stránkách nakladatelství a to zde.