sobota 12. ledna 2013

(RC review) Říše temnot - Tajemství upírů

Autorka: L. J. Smith
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Díl: první
Rok vydání: 2012
Hodnocení obálky: 4/5

Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

První díl tajemné série Říše temnot.


Poppy na začátku prázdnin zjistí, že trpí rakovinou slinivky a šance na vyléčení je téměř nulová. Zbývá jí jen pár týdnů života, ale její kamarád James, kterého zná už od školky, jí nabídne řešení: stát se upírem a tím být nesmrtelná. Sám James je lamie. Tím ale poruší největší zákony Říše temnot: zamiloval se do člověka a řekl mu o Říši temnot. Čeká ho velký trest, kterým může být i smrt. Bude Poppy souhlasit s tím, aby se stala upírem? A jestli ano, tak podaří se jim uniknout před trestem? To se dozvíte v tomhle prvním díle nové série od L. J. Smith.

Hlavní hrdinkou téhle knihy je Poppy. Obyčejná holka, které má ráda hudbu, má nejlepšího kamaráda Jamese a má taky dvojče, Phillipa. Bohužel má rakovinu slinivky, která prakticky nevyléčitelná, takže se musí smířit s tím, že zemře. James je lamie. Je to vlastně upír, ale je výjimečný. Je to upír, který se už jako upír narodil svým rodičům, tudíž může normálně vyrůstat a stárnout narozdíl od upírů, kteří byli nejdříve lidmi. K ostatním se chová mile a nikomu se nesnaží ubližovat. Pak byly v příběhu důležité ještě dvě postavy, a to Phillip a Ash. Phillip má svou sestru rád a má s ní dobrý vztah, ale nemá rád Jamese. Toho přímo nesnáší, protože si myslí, že James Poppy jen využívá. A Ash je Jamesův bratranec, ale James ho nemá v oblibě. Ashe nemá v oblibě skoro nikdo, protože je zlý.
Na tuto knihu jsem se moc těšil, i když jsem od ní moc neočekával. Přeci jen je to kniha od L.J. Smith a ta má někdy příběhy přeplněny všemi možnými bytostmi (např. Upíří deníky a liškodlaci), ale tato kniha mě velice bavila. Byla čtivá, ubíhala docela rychle, měla dobrý příběh a zajímavé postavy. U postav mi vadilo, že James a Ash mi někoho připomínají. A věděl jsem také, koho. Připomínají mi Stefana a Damona, jeden zlý, jeden hodný. Ale když se podíváte na všechny knihy od L.J. Smith, tak v nich toho Stefana i Damona taky uvidíte. Třeba v Temných vizích jsou taky. Jinak byly všechny postavy vážně skvělé. Překlad byl podle mě taky v pořádku, nějakých velkých chyb jsem si tam nevšiml a to je dobře. Líbí se mi také obálka. Sice není tak pěkná jako ke třetímu dílu, kterou jsem už na blog dával, ale je pěkná. Zatím má série vážně pěkné obálky, tak snad se to nepokazí. Rozhodně si přečtu další díly, už teď na mě čeká druhý díl na poličce, takže recenze bude co nejdřív. Rozhodně bych knihy doporučil těm, kteří hledají něco jiného, než dosud poznali, a chtějí objevit skvělý svět se zatím dobrým příběhem.

Když se narovnala, uviděla před sebou Jamese. Tvář měl skoro bez výrazu, ale Poppy ho znala dost dobře, aby si všimla strachu v jeho očích. Uvědomila si, že drží krabici s mlékem. Musel ji chytit za letu, když ji upustila. Úžasné reflexy, pomyslela si nejasně. Fakt úžasné.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete zakoupit zde.
Obrázky byly použity ze stránky Google.
Ukázka byla použita z knihy.

3 komentáře:

  1. Knihu jsem četla..a docela se mi líbila..cetla jsem i dvojku tedy..:) Hezka recenze..a docela hezky dlouha..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Táto knižka ma rozhodne zaujíma 8) Môže byť fajnová 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Od Smith jsem četla jenom Upíří deníky, které se mi moc nelíbily :D ale Říše temnot vypadá opravdu skvěle a to nemluvím o velmi pozitivních recenzích :)

    OdpovědětVymazat