úterý 12. února 2013

(RC review) Strážci minulosti - Bouře začíná

Autor: Damian Dibben
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 328

Jakeovi rodiče zmizeli a mohou být na jakémkoli místě na světě – a zároveň v kterékoli době v minulosti. Rodina Djonesových má totiž ohromující tajemství: patří ke STRÁŽCŮM MINULOSTI, tajné společnosti, která cestuje staletími a brání zločincům, aby zasahovali do dějin a přetvářeli si je po svém.
Na začátku pátrání po rodičích je Jake vytržen z Londýna 21. století, přemístěn do Francie 19. století a dopraven do Bodu nula, kde se nachází ústředí společnosti strážců. Zde se seznámí s podivuhodnou skupinou agentů a vůbec poprvé uslyší o obávané rodině Zeldtových, která má v plánu zničit náš svět, jak ho známe…
Minulost je v nebezpečí; jen Jake Djones ji může zachránit!

Jake Djones a celá jeho rodina má jedno velké tajemství. Patří totiž k organizaci s názvem Strážci minulosti, kteří cestují po světě v kterékoliv době a snaží se udržet pořádek, aby se minulost nezměnila. Jake samozřejmě o ničem takovém nevěděl, protože mu to rodiče neřekli. Ale jednoho dne se Jakovi rodiče ztratí a tak ho Strážci minulosti musí zaučit co a jak a vysvětlit mu o co vlastně jde. Není to jen tak, když se někdo ztratí nebo spíš zmizí v minulosti, protože nemůžete určit v kterém století je, natoč v které době nebo v které zemi. Při tom všem se dozvídá nové informace o své rodině a hlavně se dozví o rodině Zeldtových, kteří jsou největší padouši, kteří taky mohou cestovat do minulosti. Jak to všechno dopadne? Zachrání Jake minulost a své rodiče, nebo ne? To se dozvíte v této zajímavé knize od Damiana Dibbena.

Hlavní postavou této série je Jake Djones, kteří žije v Londýně se svými rodiči, kteří vlastní malý obchůdek. Měl také bratra, ale ten prý zemřel. Má také tetičku Rose, která patří taky ke Strážcům minulosti. Má normální život tak jako každý jiný až do té doby, než se dozví o společnosti Strážců minulosti a rodinných tajemstvích. Jako hrdinu jsem si ho moc oblíbil, protože se choval dobře, ale na Percyho Jacksona nebo Harryho Pottera u mě nemá. Jinak byly postavy popsány pěkně, autorovy se velice povedly.

Na knihu jsem se těšil už v té době, kdy u nás vyšla, protože mě už anotací, ale i obálkou zaujala. Pořád jsem se knize ale neuměl dostat, až teď, za což jsem velice rád, protože mě vážně bavila. Není to sice kniha, která Vás pohltí a pustí až u konce, ale je to kniha, která má dobrý námět, který autor dobře zpracoval a někdy čtenáře i překvapil. K postavám už jsem se vyjádřil, takže k nim už nemám víc co říct. Však sami se o nich dozvíte víc v knize. Obálka u nás nebyla použita originální, ale ta naše se mi líbí víc než originální. Máme sice stejné pozadí, ale jinak úplně jinou obálku. Kniha se četla dobře, nebyla vůbec nudná a měl jsem jí docela rychle přečtenou. V knize se střídaly části, která byly v Bodě nula, tedy v 19. století ve Francii a pak části, které se odehrávaly v Itálii v 16. století. Před nedávnem vyšel i druhý díl s názvem Circus Maximus, na který se už moc těším, protože vypadá tak dobře jako tento díl a obálka se mi líbí ještě víc. S překladem jsem byl spokojený, moc chyb jsem si nevšiml a tak by to mělo být. Podle mě bude mít tato série úspěch, protože je to příběh, který je zase něčím jiný než ostatní. Kniha patří hlavně do žánrů fantasy a dobrodružných knih.

Na velkém koženém zadním sedadle nervózně poposedával čtrnáctiletý chlapec. Měl olivovou pleť a smělé, inteligentní oči. Na sobě měl školní uniformu: jednořadové sako, černé kalhoty a obnošené kožené polobotky. Vedle něj ležela jeho školní brašna naditá knihami a sešity. Na odřené jmenovce bylo tučným ozdobným písmem vyvedeno jeho jméno – Jake Djones.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku knihy.