sobota 2. února 2013

(RC review) Anna krví oděná

Autorka: Kendare Blake
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 272

Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.
Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Cas zdědil po svém otci poslání zabíjet mrtvé. Jednoho dne dostane nabídku aby zabil ducha, jemuž se říká Anna krví oděná. Cas si myslí, že se bude jednat o obyčejný případ jako ostatní, ale opak je pravdou. Anna je přízrak, který zabíjí. A to docela krutě. Pořád nosí své bílé šaty, které měla v den své smrti a které jsou potřísněny krví a krev z nich i kape. Ode dne kdy jí brutálně zavraždili zabíjí všechny co vstoupí do domu ve kterém žila a vlastně i do teď žije. Když se tam Cas dostane, taky někdo zemře, ale on to není. Anna ho z nějakého zvláštního důvodu ušetřila. Ale proč? Toť otázkou. Ale dozvíte se to v této úžasné knize od Kendare Blake.

Hlavní hrdina knihy je Cas. Po dlouhé době tady máme hlavního hrdinu a ne hrdinku, což je dobře. Vlastně Cas se jmenuje Theseus Cassio Lowood, ale všichni mu říkají Cas. Žije už jen se svou matkou a kocourem, protože otce už nemá. Jeho otce zabil nějaký duch a on se mu chce v budoucnu pomstít. Má totiž zvláštní poslání a to zabíjet mrtvé, tedy duchy. Hodně jsem si ho jako postavu oblíbil. Pak tady byla pro příběh důležitá Anna Korlovová, která byla brutálně zavražděna v roce 1958 a nikdo neví kdo jí zabil. Od té doby se ale mstí všem kdo chtějí vstoupit do jejího domu a zabije je, ale taky docela brutálně. Postavy byly popsány velice dobře a autorce se povedly.

Všude pozitivní recenze, skvělá hodnocení, tak jsem se rozhodl si to taky přečíst. A vůbec nezklamalo. Nemám moc rád horory, nebo tak, ale tohle se mi vážně líbilo. Možná proto, že to byla kniha a ne film, možná taky ne, ale rozhodně to byla pořádná jízda. Měl jsme jí přečtenou do 24 hodin, což se u mě většinou nestává, ale tahle kniha úplně pohltila, otáčel jsme stránku za stránkou a ani jsem se nenadál a byl jsem u konce. Překlad byl skvělý a doufám, že stejná překladatelka bude překládat i druhý díl, který má název Dívka z nočních můr a obálku má skvělou. Když už jsme u obálky. Anna má úžasnou obálku, no posuďte sami. Jsem rád, že u nás byla ponechána originální obálka, protože je vážně povedená. Kendare Blake vážně překvapila a vytvořila skvělý příběh, který zaujme snad každého. Knihu doporučuji všem, ať už máte rádi tajemno, duchařství, horory, nebo ne, protože já na horory taky moc nejsem, ale tohle bylo teda něco. Pro mě zatím nejlepší kniha roku 2013 co jsem zatím četl. Tak uvidíme jestli bude další díl ještě lepší jestli to vůbec jde, ale podle mě bude úplně úžasný. Dívka z nočních můr by měla vyjít 15.5. u skvělého Baronetu.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství a to zde.