neděle 17. února 2013

(RC review) Legenda o sovích strážcích - V zajetí

Autorka: Kathryn Laskyová
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 208
Rok vydání: 2010

Soren je mládě sovy pálené a žije v lesnatém království Tyto. Jednoho dne však vypadne z hnízda a je unesen do temného kamenného bludiště, školy svaté Aegolie. Hned mu začne být jasné, že v této škole se děje něco nekalého. Spřátelí se s mladou sovičkou Gylfie a oba dospějí k tomu, že musí z tohoto ponurého místa utéct. Aby unikli, budou se však muset odhodlat k něčemu, co ještě nikdy v životě nezkoušeli: k letu. A tak začíná jejich dobrodružná cesta za svobodou, na níž se setkají s novými přáteli, pokusí se zjistit pravdu o tajuplném spiknutí a zachránit soví svět před strašlivou hrozbou.

Soren žije v lese se svou rodinou. Jednoho dne ale vypadne z jejich hnízda a najdou ho lidé ze školy svaté Aegolie a unesou ho. Soren se seznámí s kulíškem trpasličím, který, nebo spíše která se jmenuje Gylfie. Stanou se z nich kamarádi a postupně zjišťují, že se ve škole děje něco nekalého, tak se rozhodnou utéct, ale ještě nikdy moc nelétali, protože jsou ještě malí. Ale je to jejich jediná možnost. Setkají se s několika novými přáteli, ale i nepřáteli. A jak to všechno dopadne? To zjistíte v této knize od Kathryn Laskyové.

Hlavním hrdinou knihy je Soren, mládě sovy pálené, který žije se svou rodinou a hospodyní v jednom hnízdě v království Tyto. Když mu byly tři týdny, tak ho unesla hlídka ze Svaté Aegolie a tím vlastně také začíná jeho dobrodružství. Pozná plno nových přátel, ale i nepřátel, naučí se novým věcem, pozná co je to pravé přátelství, ale také jak v životě jsou i zlí lidé, v tomto případě sovy. Jinak byly postavy vykresleny vážně dobře a dalo se si je i představit. Za to má kniha rozhodně plus.

Kniha mě zaujala a zaujalo mě i její filmové zpracování, tak jsem se rozhodl, že si knihu přečtu. A nějak mě nepřekvapila, ani nezklamala. Taková průměrná kniha. Možná je to tím, že byla docela dětská, ale zase byla docela dobrodružná. Četla se rychle, dalo se v ní vyznat a překlepů jsem tam taky nějak moc nenašel. Na konci byl takový seznam postav z knihy, takže jsme se mohly kdykoliv podívat kdo je kdo, protože tam bylo třeba i napsáno, který druh sovy to je. Obálka byla použita filmová a líbí se mi, ale originální obálka taky není nějak špatná. V zahraničí už má série 15 dílů, což je podle mě docela dost, možná až přehnané. Celkem už u nás vyšly 4 díly a možná si v budoucnu další díly přečtu, ale momentálně se určitě nehodlám. Knihu bych doporučil hlavně těm, kteří mají rádi svět zvířat a hlavně sov, ale taky těm, kterým nevadí moc dětské knížky, když v nich je taky docela dost dobrodružství. Určitě se to bude líbit těm mladším čtenářům, protože kdybych si to přečetl tak před dvěma lety, líbilo by se mi to určitě víc.

Tímto bych chtěl poděkovat Kniha.cz za poskytnutí recenzního výtisku knihy.