pondělí 25. února 2013

(RC review) Mrazivé ticho

Autor: Wulf Dorn
Nakladatelství: Knižní Klub
Počet stran: 368
Rok vydání: 2013

Magnetofonová nahrávka končící náhlým, nesnesitelným tichem. To je všechno, co Janovi po mladším bratrovi zůstalo. Před třiadvaceti lety Sven beze stopy zmizel. Tu noc havaroval za záhadných okolností i otec obou chlapců. Ani jeden z případů se nikdy nepodařilo objasnit. Když se Jan vrací na místo svého dětství, minulost ho opět začne dohánět. Mysteriózní sebevražda mladé ženy ho přivede k odhalení hrůzného tajemství.

Janovi zbyla po svém ztraceném mladším bratrovi jen magnetofonová páska, která končí náhlým tichem. Janův bratr zmizel úplně beze stopy a tu noc také havaroval Janův otec, a ani nehoda tak jako zmizení bratra se nikdy nevyřešila.  Jan dostane nabídku pracovat v lesní klinice, která je ale na stejném místě jako vyrůstal a minulost se k němu bude čím dál tím víc blížit aby ho dohnala. Ještě k tomu všemu se Jan stane svědkem smrti dívky, která se jen tak propadla do jezera, když před něčím nebo někým utíkala, i když si většina myslí, že to byla sebevražda. Pak zemře ještě jeden pacient kliniky a Janovi to přijde divné. Co je na klinice zvláštního? Nebo s tím nemá nic společného? To se dozvíte v tomhle thrilleru od Wulfa Dorna.

Thriller s detektivkou zároveň. Ano, je to tak. Sice jsem nějak thrillery nečetl a ani je nevyhledávám, tak tento mě docela překvapil. Ať už tématem knihy, či postavami, docela se mi líbil. Rozhodně to pro mě není ale nějaká úžasná kniha, spíš zase něco nového, což se dalo, ale raději se budu držet svých oblíbených žánrů jako jsou YA knihy. Přišlo mi trochu divné, proč byla v anotaci zmíněna páska a zmizení Janova bratra, protože zmizení bratra se nějak zas tak neřeší a páska jen tak okrajově. Líbilo se mi, že nás autor hned na začátku vrhnul do děje a nějak to nezpomaloval. Kniha je od německého spisovatele a protože mám němčinu na škole, tak mi třeba nevadila německá jména nebo města, i když těch tam nějak moc nebylo, když se příběh většinou odehrával v lesní klinice psychiatrie.

Překlad mi nějak nevadil, nějak jsem si tam moc chyb nevšiml, možná tím, že Vás kniha tak vtáhla do děje, že jste neměl ani čas si těch chyb všimnout. Vtáhla Vás spíš tím, že tam nebyla skoro žádná hluchá místa, ale bylo to docela napínavé. Obálka. Já mám doma sice pracovní výtisk bez obálky, ale kniha už vyšla a obálku má docela pěknou. Určitě se mi líbí víc, než obálka originální, ale ta má určitě taky něco do sebe. Rozhodně Vám knihu doporučuji, jestli máte rádi detektivní příběhy a thrillery, ale i když ne, tak to můžete zkusit. Uvidíte jak se Vám to bude líbit. Ale rozhodně to stojí aspoň za zkoušku.

Ochromený bolestí zíral Bernhard Forstner na pavučinovou trhlinu. Upřeně sledoval odumírající pohyb stěrače a měl pocit, jako by mu kynula vychrtlá ruka kostlivce. Hned po nárazu motor utichl, reflektory naposled zablikaly a od té doby se vše ponořilo do tmavé zimní noci.

Tímto bych chtěl poděkovat bux.cz za poskytnutí recenzního výtisku knihy.