středa 6. února 2013

(RC review) Hobit

Autor: J. R. R. Tolkien
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 252
Rok vydání: 2012
Hodnocení obálky: 5/5

Toto je příběh o tom, kterak se Pytlík vydal za dobrodružstvím a shledal, že náhle dělá a říká naprosto neočekávané věci… Bilbo Pytlík je hobit, který se těší z pohodlného a skromného života a jen zřídkakdy putuje dále než do své spižírny ve Dně pytle. Jeho spokojené bytí je však narušeno, když se jednoho dne u jeho prahu objeví čaroděj Gandalf v doprovodu třinácti trpaslíků a vezmou ho s sebou na cestu "tam a zase zpátky". Mají v úmyslu uloupit poklad mocného Šmaka, velikého a velmi nebezpečného draka...

Bilbo Pytlík byl pohodový člověk, který si bydlel v Dně pytle v noře na úbočí hory v Hobitíně. Byl také docela líný a užíval si svůj obyčejný klidný život až do jednoho dne, kdy k němu domů přišlo 13 trpaslíků s kouzelníkem Gandalfem, s kterými se měl vydat na velkou výpravu a porazit draka Šmaka a získat ukradený poklad. Ačkoliv Bilbo nikam nechtěl jít, Gandalf ho přesvědčil, aby šel a tak souhlasil i když ho tam moc trpaslíci nechtěli. Výprava se tedy vydává na cestu k Osamělé hoře, kde byl ukrytý poklad. A jak to všechno dopadne? A jak potká Bilbo Gluma a jeho "miláška"? To vše zjistíte ve skvělé knize od J. R. R. Tolkiena.

Hlavní postavou je Bilbo Pytlík, ale s ním i také Gandalf a 13 trpaslíků. Trpaslíci se jmenují: Oin, Gloin, Dori, Nori, Bifur, Bofur, Bombur, Balin, Dvalin, Fili, Kili, Ori a Thorin. Snad jsem našel ty jména na internetu dobře, protože já měl knihu ve slovenském vydání, ale myslím, že jo. K těmto trpaslíkům se asi moc rozepisovat nebudu, protože by to bylo na dlouho, ale k Bilbovi a Gandalfovi bych mohl něco říct. Gandalf je velký a mocný čaroděj, který pomáhal Bilbovi a trpaslíkům, kteří byli jeho přátelé, získat poklad, který drak Šmak ukradl. A Bilbo byl jen malý hobit, který snad nikdy neopustil Hobitín a moc se nechtěl pouštět do nebezpečí, ale pak to všechno překonal. Postavy byly zpracovány skvěle, líp by asi ani nemohli být.


Knihu od pana Tolkiena jsem si chtěl přečíst už dávno, protože vypadají všechny dobře a patří k základu fantasy a konečně jsem se dostal k jedné z jeho knih. A vůbec nezklamala, naopak překvapila víc než mohla. Měla skvělý a propracovaný děj, mnoho popisů, fantasy postav, atd., přesně jak jsem si to představoval. Působila na mě i takovým pohádkovým dojmem. Kniha se četla docela dobře, bavila mě a možná má i dobrý překlad, ale to nemůžu posoudit, protože já mám výtisk ve slovenštině, takže tady překlad moc hodnotit nejde. Byla to vůbec má první knížka, kterou jsem slovensky četl, ale raději čtu v češtině, protože mám knížku přečtenou pak i rychleji. Sice jsem měl slovenskou verzi, ale rozhodl jsem se do recenze uvést české nakladatelství, protože jsem chtěl napsat i česká jména. Bilbo Bublík místo Bilba Pytlíka mi vážně nesedl, ale rychle jsem si na to zvykl. Jinak je kniha skvělá, jsem rád, že jí mám s filmovou obálkou, protože je vážně úžasná a už se těším až si přečtu ostatní Tolkienovy knihy. Už na mě teď doma čeká první díl Pána prstenů z Vánoc. Knihu doporučuji vážně všem, protože patří ke skvělým knihám.

Tímto bych chtěl poděkovat Livro.cz za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete zakoupit zde.
Obrázky byly použity ze stránky Google.

5 komentářů:

  1. Videla som film a úplne tam zbožňujem Kiliho 8D aj keď je možné, že len kvôli hercovi a vtipným scénam 8D raz si knihu určite prečítam 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejlepší jsou stejně jména těch trpaslíků :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ta jména trpsalíků jsou strašně vtipná. :D Knihu bych si chtěla velice přečíst. Viděla jsem film ale určitě to není jako kniha. Hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hobit je absolutně úžasná knížka, já osobně jí řadím mezi mé nejoblíbenější. :) Jak od pana Tokiena, tak obecně. Recenze se Ti povedla, asi, kdybych Hobita už neměla čtyřikrát přečteného, tak bych si ho opatřila. :)
    Myslím, že by sis mohl zamilovat i Pána Prstenů, když se Ti líbil Hobit. :) Jsou ještě obsáhlejší, více popisné - což by mohlo někoho nudit, ale mě se to na tom naopak líbilo, jen mi částmi přišlo, že je knížka zvláštně členěná, že bych jí rozdělila trochu jinak. :) Ale uvidíš sám. Přeji příjemné čtení. Já mám právě taky rozečtenou Tolkienovu knížku, Silmarillion... a to je jmen - pokud to dočtu, tak si budu gratulovat. ^^

    OdpovědětVymazat