neděle 30. září 2012

(RC review) Děsivé splynutí: Vidím to, co vrah

Autorka: Jill Hathaway
Počet stran: 272

Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.
Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?

Vee trpí narkolepsií, neboli poruchou spánku, díky které je během spánku v dočasném bezvědomí. Vee ale během bezvědomí vidí očima jiných lidí, většinou, když se něčeho dotkne, a byla na té věci nějaká emocionální vazba, tak se dostane do těla té osoby a vidí jejich očima. Nikdo o tom neví, protože otec jí v minulosti nevěřil, a poslal jí k psycholožce, a neřekla o tom ani jejímu nejlepšímu příteli Rollinsovi, s kterým se ale poslední dobou moc nebaví, protože víc času věnuje novému klukovi na škole jménem Zane. Jednou, když se jí to zase stane, ocitne se v těle vraha, a vidí, jak zabil nejlepší kamarádku její sestry, ale ostatní lidé si myslí, že to byla sebevražda. Jak má ale Vee vysvětlit, že ví, že to byla vražda? Brzy po této vraždě zemře další holka, jiná sestřina kamarádka, a tak má samozřejmě Vee strach i o svoji mladší sestru Mattie. Dokáže Vee vyřešit případ? A kdo všechno ještě bude muset zemřít? To vše se dozvíte v téhle velice dobré knize od Jill Hathaway s nádechem detektivky.

Hlavní hrdinkou je středoškolačka Sylvie, neboli Vee, která žije jen s otcem a sestrou, protože jí matka zemřela. Otec ale pracuje v nemocnici, a nemá na holky čas, takže Vee se musí starat o svou mladší sestru skoro jako máma o dceru. Vee trpí narkolepsií, ale nikdo neví, že se přemisťuje do těl osob a vidí jejich očima. Vee mi v knize nějak nevadila a docela jsi si jí oblíbil. Další postavou v příběhu je její kamarád Rollins. Toho jsem si taky oblíbil, i když v některých situacích jsem nevěděl co si myslet. Pak zde byl Zane, nový kluk na škole, kterého Vee potkala na ošetřovně. O něm jsem nevěděl co si pořádně myslet, ale později jsem si ho docela oblíbil. Sylviina sestra Mattie byla v příběhu také důležitá, a té mi bylo zase líto, nejdřív přišla o jednu nejlepší kamarádku, pak i o druhou, bylo to vážně smutné. Postavy byly skvěle vytvořeny, autorka si dala záležet.

Od knihy jsem toho díky rozporuplným recenzím moc neočekával, ale docela mě překvapila. O Slide jsem už slyšel dávno, když ještě nebylo potvrzeno, že u nás vyjde, a zalíbila se mi už podle té originální obálky. Ta, co máme my, se mi taky líbí, a má něco do sebe, ale vůbec by mě napadlo, že je to Slide, kdybych viděl jen obálku. Autorka příběh dobře napsala, protože jste vůbec nevěděli kdo je vrah, a i když jste si tipovali, tak bylo těžké na to přijít. Trochu mi to připomínalo Lovkyni snů, ale tohle je úplně jiný příběh, a tenhle se mi snad i líbil víc než Lovkyně snů. Rozjezd byl pomalý, ale pak mě začala knížka bavit, a nemohl jsem přestat otáčet stránky. A co konec? Prostě senzační, vůbec jsem to nečekal. Na to jak byla kniha docela krátká (ani ne 300 stránek) pojala docela velký a srozumitelný děj. Autorčin styl psaní mě překvapil, ale líbil se mi. Byla to i trochu detektivka, a to se mi líbilo. S překladem jsem byl také docela spokojen, protože jsem nenarazil na nějakou velkou chybu, a četlo se to dobře. Už se těším na druhý díl, který doufám, že u nás vyjde. Rozhodně bych jí doporučil těm, kterým se líbí detektivky, a podobné příběhy.

Posadím se, nejistá a zmatená. Protřu si oči rukou a zjistím, že je umazaná od černé řasenky. Můj budík ukazuje poledne. Předchozí noc se mi naráz připomene jako zlý sen.  Krev na bílé přikrývce. Sophiina krev. Výkřiky. Ty hrozné výkřiky. Telefon se odmlčel asi po minutě, ale vím, že s těmi zvuky hrůzy budu žít navěky.

Knihu si můžete zakoupit zde, nebo přímo na stránkách nakladatelství, a to zde.
Obrázky jsou ze stránky Google.