(RC review) Hunger Games - Vražedná pomsta

Autorka: Suzanne Collinsová
Počet stran: 336
Díl: druhý
Rok vydání: 2010

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Poté, co se Katniss postavila v Aréně Kapitolu tím, že chtěla sníst s Peetou jedovaté bobule - což Kapitol vzal jako vzpouru proti němu - jsou poprvé v historii dva vítězové Hladových her. Začínají nepokoje v krajích, a někde dochází i k povstání - plno lidí umírá za svůj názor zbytečně, kvůli Mírotvorcům, kteří nemají žádné slitování. Při Turné vítězů Katniss a Peety, kdy objíždí všechny kraje i Kapitol, poznávají, jak se žije v ostatních krajích, a také jak tvrdý tam mají řád. Za vše teď dávají vinu Katniss, která to musí s Peetou napravit, jinak prezident Snow nechá vyvraždit jejich rodiny i jejich nejbližší přátelé. K tomu všemu jsou ještě velké přípravy k Čtvrtohrám, které se konají vždy jednou za čtvrt století, ale jsou mnohem krutější a horší než Hladové hry. Přežije Katniss a ostatní, nebo se jí Kapitol pomstí a nechá ji a její rodinu a přátele zabít? Skončí vzpoury, nebo se ještě více rozrostou? To vše se dozvíte v druhém díle Hunger Games.

Hlavní postavou je Katniss, která už si všímá důsledků svých činů, a od prvního dílu velice vyspěla. Už ví, co se může stát, když se postaví Kapitolu nebo samotnému prezidentu Snowovi. V tomhle díle se ani moc neobjevuje Hurikán, protože ten není až tak pro knihu důležitý. Víc důležitý je Peeta, kterého jsem si oblíbil z knihy asi nejvíc. Přišel mi hodný, starostlivý, pomáhal, jak se dalo, a prostě mi přišel jako nejlepší postava kniha. Poznali jsme také pár vítězů z minulých ročníků Hladových her, a také dost nových informací o Haymitchovi. Postavou, o které jsem si ze začátku nevěděl, co myslet, byl pro mě Finnick, ze začátku jsem ho nějak neměl rád, pak jsem si ho oblíbil, pak zas neměl, a tak stále dokola, a až do teď nevím, co si o něm myslet. Myslím si ale, že není zas tak špatný, tak snad se to v dalším díle nezmění. V knize jsme se toho o něm docela dost dozvěděli, a v Aréně jsme ho poznali ještě trochu víc.

Na druhý díl jsem se hrozně těšil po přečtení prvního, a musím říct, že vůbec nezklamal.Už od začátku jsem poznal, že tento díl bude o hodně krutější, a vůbec jsem se nemýlil. Sice v tomto díle nešlo až moc o tu Arénu a ty boje, ale šlo tady o to co se může stát když vypukne povstání, jak se žije v ostatních krajích, jak si žije Kapitol, a mnoho jiných věcí. Velice mě překvapilo to jak se žije v ostatních krajích, myslel jsem si, že ve Dvanáctém kraji je to hrozné, ale jak jsem zjistil jaký život mají v ostatních krajích, tak se má možná Dvanáctý kraj ze všech krajů nejlépe. Musím říct, ale že se s tím autorka vůbec nepárala na to, že jsou to knihy pro děti, a v knize bylo plno zabíjení, veřejných bičování na náměstí přede všemi, popravy, a další věci. Kniha mě ale vážně nezklamala, měla vše co by měla mít, a byla ještě lepší než první díl. Byl jsem rád, že autorka do knihy dala i vítěze Hladových her z minulých ročníků, protože jinak bychom nepoznali Finnicka, Mags, Dratikie, Dioda, Johannu, a mnoho dalších. Nemůžu se už dočkat dalšího dílu, takže další recenzní výtisk bude právě HG3. Po prvním díle, který je už filmově zpracován se zpracovává už druhý díl, který by měl jít do kin v Listopadu 2013. Já jsem neviděl ještě zpracování prvního dílu, ale všude je velmi chválené a ukázky vypadají dobře, takže se už těším na filmové zpracování jak prvního, tak druhého dílu. Třetí díl by měl být podle informací na internetu rozdělen do dvou části, tak uvidíme. Tři části se staly poslední dobou u posledních dílů hitem (Harry Potter, Twilight, Hunger Games. Knihu řadím do žánru dystopie, do kterého kniha vážně patří. Doporučil bych jí snad všem, protože i když je kniha pro mládež, tak si jí užijí i dospělí.

Tohle všechno mi prolétlo hlavou v jediném okamžiku, kdy se na mě upřeně díval prezident Snow po své výhrůžce, že zabije Hurikána. Byla jsem hloupá, když jsem očekávala, že si mě Kapitol prostě přestane všímat, jakmile se vrátím domů. Sice jsem neměla tušení o žádných nepokojích, ale věděla jsem, že se na mě Kapitol zlobí. Co jsem udělala? Místo abych jednala s krajní opatrností, jak si situace žádala, ignorovala jsem Peetu a producírovala se s Hurikánem po celém kraji. Tím jsem dávala jasně najevo, že si z Kapitolu nic nedělám.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fragment za poslání recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete koupit zde.
Obrázky jsou ze stránky Google, a ukázka byla použita z knihy.