pátek 9. března 2012

(RC review) Upíří deníky - Před půlnocí

Autor: L.J.Smith
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012
Díl: devátý

Hodnocení obálky: 4/5
Hodnocení knížky: 4/5 

Meredith odhalila při záchraně Stefana nehezká tajemství ve své minulosti a Damon se kvůli své nemístné zvědavosti proměnil v člověka, což nese velmi zle. Ze zoufalství by udělal cokoliv, aby se stal opět upírem - neváhá se dokonce vrátit do pekla Temné dimenze. Fell’s Church se čím dál více začíná podobat městu duchů. Posedlost mění děti v kruté cizí tvory a situace se pomalu mění ve válku dospělých proti dětem… Kdo může, prchá…



Poté co v minulém díle Elena s pomocí přátel zachránila Stefana z Temné dimenze se Damonovi změnil život. Kvůli jeho zvědavosti se proměnil v člověka, což se mu ani za mák nelíbí. To pro něho znamená že se vydá do Temné dimenze, aby našel nějakého silného upíra, a byl silným jako nikdy dřív. Jenže se tam sním vydává také Bonnie, která toho nakonec lituje. V městě zatím ovládají malachové skoro všechny děti, a dělají z nich zrůdy. Elena, Stefan, Meradith a Matt se snaží město ochránit, a ochránit taky Matta, kterého hledá policie. Zažijeme spoustu napětí, a budeme zjišťovat spoustu tajemství, i těch nehezkých.

V tomto díle je více postav, okolo kterých se motá celý děj. Jako první je Elena, která je hlavní postavou od prvního dílu. Elena už má zpátky svého milovaného Stefana z Temné dimenze, takže už ho může mít jen a jen pro sebe. Pak je tady Stefan, který je ale ještě pořád vyčerpaný, a tak pije od všech krev, aby nezemřel. Damon je tentokrát hrozně naštvaný, protože si přičichl k černé růži, a ta ho proměnila na člověka. Takže se bude snažit, aby se stal zase silným upírem. Ještě je tu také Meredith, která zjistila velké tajemství její rodiny, a zjistila taky kdo doopravdy je. A nakonec je tu ještě Matt, který se snaží ochránit město od zlých malachů, kteří ovládají děti, a které do města poslali kitsune Šiniči a Misao.

Tenhle díl se mi líbil víc než ten předchozí, a líbily se mi i části v Temné dimenzi, což mě docela překvapilo, protože mě předtím vůbec nebavily. Všichni víme že paní Smithová není ta nejlepší autorka, ale některé její knihy se mi líbí (např. Temné vize). Líbily se mi i Upíří deníky, ale po čtvrtém dílu knihy ztratili na kvalitě, a s autorkou to šlo z kopce. Devátý díl byl ale takový příjemný, oddechový, a měl jsem ho přečtený za chvíli. Jako asi všichni se už těším až tato série skončí, ale možná to nebude tím desátým dílem, protože v zahraničí vychází navazující série , která bude mít asi tři díly. Tentokrát jsem se nesetkali s nikým novým, který by byl pro děj důležitý, jen jsem se dozvěděli co způsobí malachové s dětmi když je posednou. Tahle série má podle mě lepší překlad než Stefanovy deníky, ale občas narazím i na chyby, ale těch si moc nevšímám. Díl byl možná nejlepší z posledních pěti dílů, a proto knihu hodnotím 4 hvězdičkami, i když to je možná hodně. Docela se těším na další díl, a doufám že se mi v něm bude líbit Temná dimenze tak jako v tomhle. 

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu si můžete koupit zde.

Obrázky ze stránky 
 
https://www.google.cz/

2 komentáře: