pátek 16. března 2012

(RC review) Percy Jackson - Poslední z bohů

Autor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Rok vydání: 2011
Díl: pátý

Hodnocení obálky: 5/5
Hodnocení knížky: 5/5 

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná! 5. díl navazuje na předcházející tituly: Percy Jackson – Zloděj blesku, Percy Jackson – Moře nestvůr, Percy Jackson – Prokletí Titánů, Percy Jackson – Bitva o labyrint.

Percyho čeká velká a očekávaná bitva proti Titánům, kterým vládne zlý Kronos. Bude muset bojovat celý tábor, nebo aspoň ti, kteří se nepřidali na zlou stranu ke Kronovi. Všichni "obyčejní" lidé v Manhattanu spí, protože menší bůh jménem Morfeus je uspal. Bitvu bude muset vést sám Percy bez velké pomoci bohů, kteří musí ochránit celé státy, aby se nestvůra zvaná Týfon nedostala na Manhattan, kde chce s Titány zničit Olymp, který je v 600. patře Empire State Building. Bohové ale potřebují více sil, aby zastavili Týfona úplně. Budou mít dost sil, aby bohové zastavili Týfona, a polobohové zastavili Kronovu armádu? 


Hlavní postavou je tak jako v předchozích dílech Percy, kterého čeká velké rozhodnutí ke komu se přidá, a koho zničí.  Percy se od prvního dílu hodně změnil, ale to asi tím že vyrostl, tak jako ostatní hrdinové této knižní série. Další z postav je Rachel, o které jsem se myslím zmínil už v recenzi na minulý díl Bitva o labyrint. Rachel byla v této knize velmi důležitá, a ne tím že vidí přes mlhu, ale tak tím že někdy vidí budoucnost. Další postavou je také Kronos, vládce Titánů, který se převtělil do Luka, a chce se pomstít celému Olympu, a také všem co se nepřidají na jeho stranu. Mnoho postav je tady z řeckých bájí a pověstí. 

Tohle bylo skvělé zakončení série, lepší ani asi nemohlo být. Tentokrát byl skoro celý díl o velké bitvě proti Titánům, což se mi hodně líbilo. V tomto díle jsme snad poznali všechny mýtické postavy a bohy kteří existují, ale hodně z nich jsem neznal. Jen je škoda že je této série už konec, ale zase se těším na volné pokračování Percyho Jacksona, které se jmenuje Bohové Olympu, které vyšlo 6. března u nakladatelství Fragment. Autor píše rozhodně dobře, a jeho knihy jsou čtivé, napínavé a dobrodružné. Když jsem v recenzi na minulý díl psal že se tato série stává mou nejoblíbenější, tak určitě tato série patří mezi mé oblíbené,  protože jsem vůbec nečekal že tato série může být tak dobrá. Kniha se čte rychle, já jsem jí četl asi dva dny, ale to jsem četl třeba jen 2-3 hodiny denně. Knize dávám zasloužených 5 hvězdiček, a určitě se těším na další knihy od Ricka Riordana.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.

Obrázky ze stránky 
 
 http://www.percyjacksonbooks.com/



Žádné komentáře:

Okomentovat