pondělí 10. listopadu 2014

(ARC review) Solitaire

Autorka: Alice Osemanová
Počet stran: 336

Rok vydání: 2014

Pokud by vás to napadlo, tak tohle není žádná love story.
Jmenuju se Tori Springová. Ráda spím a ráda bloguju. Minulý rok – před tím vším, co se stalo s Charliem a předtím, než jsem se musela vypořádat s maturitou a přihláškou na vysokou a faktem, že jednoho dne opravdu budu muset začít s lidmi mluvit – jsem měla kamarády. Všechno bylo úplně jinak, řekla bych, ale to teď skončilo.
Teď je tady Solitaire. A Michael Holden.
Vím, o co se Solitaire pokouší, a Michael Holden je mi ukradenej.
Fakt jo.

Solitaire je výborný debut devatenáctileté Alice Osemanové, ideální pro všechny, kteří se nadchli pro příběhy Johna Greena či Rainbow Rowellové. Její hlavní hrdinka Tori je cynická až do morku kostí a autentická středoškolačka stejně jako její autorka.

Už nemáte náladu na romantické příběhy, které vždy končí stejně a jsou o tom stejném?Chcete si přečíst něco co vás nadchne a budete skoro v kuse číst do té doby než se dostanete na konec? A chcete trochu pátrání v příběhu? Tak to si rozhodně přečtěte Solitaire od Alice Osemanové!

Tori Springová je zvláštní hrdinka. Je to velká pesimistka, která na všem vidí jen to špatné a nemá moc přátel. Bloguje a nemá ráda knihy. Vůbec žádné. Vlastně si střední školou jen tak tiše proplouvá a vůbec jí to nevadí. Má dva bráchy - Olivera a Charlieho. Oliver je naprosto skvělá postava. Vážně jsem si ho oblíbil. Možná to je proto, že je to ještě malý kluk, který je rád, že má své traktory a moc toho neřeší. Za to Charlie má problémů dost, teda hlavně ostatní s ním mají dost těžký život. A pak je tady Michael Holden. Kluk, který má s Tori společnou jednu věc. Nalezení Solitaire. Michael je taky taková zvláštní postava, ale občas byl fajn. Proč to číst, když píšu, že jsou hlavní postavy zvláštní? Protože kniha vážně stojí za to a i když vás bude Tori občas štvát, tak je to skvělá postava!

Nevěděl jsem co od knihy čekat, protože anotace mi toho moc neřekla, ale nakonec mě kniha celkem překvapila. Rozhodně se nejedná o nějaký nejlepší příběh nebo tak, spíš takový přiměřený, ale za to skvěle napsaný. Četl jsem ho na dvě části, nejdřív asi tak padesát stránek, abych věděl o co tak trochu jde a další den mě kniha tak moc chytla, že jsem musel prostě knihu dočíst. Takže za sebe mohu říct, že se mi četla vážně dobře. Na to, že je autorce devatenáct let, tak byl příběh skvěle zpracovaný. Ale zase musím říct, že mi příběh nepřišel moc akční, možná trochu ke konci, ale tak nikde taky nebylo řečeno, že by měl být příběh akční, takže to určitě mínus na knize není.

Obálka knihy se mi taky moc líbí. Jak si můžete všimnou, tak srdce je vytvořené z kostiček, srdíček, lístečků a tak dále, a některé tyto znaky můžeme taky najít na kartách. Solitaire je vlastně karetní počítačová hra, kterou podle mě všichni znáte a znali jí i hrdinové knihy. Tam ale Solitaire neznamenal jen hru, ale také internetovou stránku, na které se objevovaly různé příspěvky a něco jako "drby" ze školy, což mi připomnělo třeba Super drbnu, ale to jen ze začátku.

V knize se řešila záhada, která aspoň pro mě moc záhadou nebyla, protože jsem jí měl vyřešenou o hodně dřív než oni. O čem jsem se chtěl ale hlavně zmínit je to, že v knize bylo dost, možná až příliš, názvů jiných knih, postav, autorů, filmů, her a tak dále. Možná to tak je i v jiných knihách, ale tady jsem si toho všiml poprvé, protože to nešlo moc přehlédnout. Jako nevadilo mi to nějak zvlášť, ale bylo tam toho docela dost a někdy mi připadalo, že autorka se chtěla prostě rozepsat, tak použila víc názvů. Rozhodně to neberu ale jako nějaký velký zápor na knize. Rozhodně si knihu přečtěte, protože vážně stojí za to!

Becky a zbytek naší party se roztahuje na otáčecích židlích kolem stolů s počítači. Vzhledem k tomu, že je první den školy v novém roce, všichni z šesťáků se náležitě vyšvihli a načančali a já si okamžitě připadám nedostatečně. Sklátím se do židle a moudře pokývám hlavou.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku knihy.