čtvrtek 17. května 2012

(RC review) Temné vize - Posedlost

Autorka: Lisa Jane Smith
Počet stran: 248
Díl: druhý
Hodnocení knížky: 4/5

Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?

Poté co v minulém díle odhalila Kaitlyn s přáteli skutečné záměry pana Zetese a ne jen aby rozvíjeli své nadání, tak musí rychle utéct před panem Zetesem z jeho institutu a najít bílý dům z jejich společných snů ve kterých mohou spolu komunikovat. Při jejich útěku zjistí že se Gabriel od té noci hodně změnil a všechny děsí, ale Kaitlyn k němu pořád něco přitahuje. K tomu všemu jim je ještě někdo v patách. Koho si Kaytlin vybere? Najdou bílý dům nebo se jim něco stane?

Hlavní postavou je Kaitlyn která má jasnovidecké schopnosti a kreslí na papír to co se pak stane. Tak jako asi ve všech knihách od L. J. Smith si musí hlavní hrdinka vybrat jednoho ze dvou kluků. Jeden je ten hodný a jeden je ten zlý. Samozřejmě hrdinku přitahují oba dva. Další postavou je Gabriel o kterém jsme se v minulém díle dozvěděli o jeho minulosti, a v tomto díle se dozvíme o něm více a pravda bývá hodně neuvěřitelná. Další postavou i když není moc hlavní je právě pan Zetes kterému říkají taky pan Z. kterého od poloviny minulého dílu nesnáším. Pak zde byly taky Kaitlynini přátelé mezi které patří kromě Gabriela Rob, Lewis a Anna.

Na knihu jsem se hodně těšil po dočtení prvního dílu, ale začátek tohoto dílu mě moc nezaujal. Neuměl jsem se vůbec začíst do děje knihy, ale nakonec jsem se do něj asi po 120 stránkách začetl. Ze začátku mě knihy bavila méně než první díl, ale tím koncem jsi to u mě napravila, protože konec byl zajímavý a vyrovnala se prvnímu dílu možná byla i lepší. Knihu jsem četl dlouho, ale to jen protože jsem se nemohl začíst do toho děje, jinak to není nějak tlustá knížka a čte se rychle. Kniha byla celkově taková tajemná a zajímavá, ale líp hodnotím druhou polovinu knihy než první. Zaujaly mě také části kdy jsme se dozvídali víc o Gabrielovi které knihu trochu vylepšily. Určitě se těším na třetí a zároveň poslední díl téhle trilogie který může být hodně zajímavý pokud ho autorka nějak nezkazí. V knize bylo i pár překvapivých okamžiků které bych vůbec nečekal. Knihu bych doporučil všem fanouškům i těm co nejsou fanoušky Upířích deníků, protože kniha je možná lepší, ale určitě jí doporučuji těm co četli první díl a bavil je. Knihu hodnotím 4 hvězdičkami které si podle mě zaslouží. Není to sice ta nejlepší kniha, ale taky není nejhorší.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.