úterý 2. září 2014

(ARC review) Léto na druhý pokus

Autorka: Morgan Matsonová
Počet stran: 400
Rok vydání: 2014

Poslední léto, které by mělo trvat navěky…
Rodina Taylor Edwardsové nepatří zrovna mezi ty, co drží pohromadě. Pak ale přijde táta s tou hrozivou novinkou, zbývá mu už jen pár týdnů života a přeje si strávit svoje poslední léto s rodinou ve starém letním domě u jezera, kde byli naposledy, když bylo Taylor dvanáct. Nacpaní do domečku, co se najednou zdá mnohem menší a mnohem víc venkovský než kdy dřív, se teď snaží najít cestu jeden k druhému.
Taylor má moc ráda třpytivé jezero a vonící les, večery na pláži… ale před lety tu zklamala nejen svoji nejlepší kamarádku, ale i první lásku, takže vrátit se sem pro ni vůbec není snadné. Teď se to pokouší napravit, neutéct od odpovědnosti a co možná si nejvíc užít tohle léto a poslední dny se svým tátou, které se nenávratně krátí. Každý si ale zaslouží druhý pokus – rodina, kamarádi i láska.
Nová kniha od Morgan Matsonové, autorky Amy a Rogera: Na cestě, vám zase zlomí srdce!

Taylor s rodinou jedou na celé léto k jejich domu u jezera, ve kterém byli naposledy, když byla Taylor menší. Nikdo s tím nepočítal, nikdo to předem neplánoval, ale když zjistili jejímu otci rakovinu a že mu zbývá už jen pár týdnů života, tak mu chtěli splnit jeho přání a strávit jeho poslední léto tam, kde se všem vždycky tak hodně líbilo. Taylor ale potkává lidi, které před lety zklamala, nebo jim ublížila - její nejlepší kamarádku Lucy a jejího bývalého přítele Henryho, kteří jí ještě neodpustili to, co jim tehdy provedla. Dostane Taylor od nich druhou šanci? A dostanou jí oni od ní? A jak si užije Taylor a celá její rodina léto v domě u jezera? To se dočtete v této úplně letní knížce od Morgan Matsonové.

Na knihu jsem se hodně těšil a vůbec mě nezklamala. Těšil jsem se hlavně proto, že jsem četl autorčinu knihu Amy a Roger: Na cestě, která byla úplně skvělá. Rozhodl jsem se, že ale nebudu srovnávat, protože obě knihy jsou skvělé a každá má jiný příběh, jiné postavy, jiné prostředí, ale stejnou autorku. Kniha se mi četla vážně dobře, měl jsem jí přečtenou rychle, jen mi trvalo "trochu" delší dobu sepsat recenzi. Dlouho mi taky trvalo, než jsem si knihu dokázal zhodnotit. Konec byl totiž strašně smutný.

Obálka knihy je taky skvělá a moc se mi líbí. Líbí se mi, že pasuje ke knize Amy a Roger, takže vedle sebe to vypadá naprosto skvěle. A i když mám doma zatím pouze e-book, v budoucnu si knihu rozhodně pořídím, protože něco takového si zaslouží, abych to měl doma. Jen co mi trochu na knize vadilo je asi to, že byla hlavní hrdinka pohádaná s přáteli s dětství kvůli věcem, které by většina hodila po pár dnech za hlavu a ne, že by se lidi nebavili kvůli toho, co se stalo, když jim bylo dvanáct. To byla asi tak jediná věc co mi na knize vadila, jinak byla vážně super.

A komu bych jí doporučil? I když se to úplně hodí na letní čtení, tak myslím, že vůbec nebude vadit, když si knihu přečtete v tomhle deštivém podzimu, nebo v mrazivé zimě, protože tahle knížka si zaslouží být čtená. Rozhodně jí doporučuji těm, kteří si rádi popláčou u konce, mají rádi romantické, zábavné a místy i trochu smutné příběhy. Ale podle mě neudělá vůbec nikdo chybu, když si knihu přečtete.

Warren znovu přikývl a vyšel z kuchyně. Jakmile byl pryč, vystřelila jsem ze dveří. Spěchala jsem po naší příjezdové cestě, a když jsem se dostala na chodník, dlouze jsem si vydechla. Pak jsem se svižnou chůzí vydala po Greenleaf Road pryč, jak nejrychleji to šlo.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství CooBoo za poslání recenzního e-booku knihy.