(RC review) Team X-treme - První mise: Všechno, nebo nic

Autor: Michael Peinkofer
Ilustrátor: Daniel Ernle
Počet stran: 128
Rok vydání: 2011

Máte rádi čtyři kamarády v akci od Thomase Breziny? A chtěli byste víc napětí a akce? Pak je parta dětí z Teamu Xtreme to pravé pro vás!

První mise: Monte Carlo, Monako
Team X-treme se seznámí s klukem, který očividně ztratil paměť. Naštěstí si pamatuje alespoň své jméno: Kyle Connor. Tým dostává nabídku, aby mu pomohl vypátrat jeho minulost, a odhalí přitom strašlivé tajemství. Opravdu mají Kyle a Bata Clava, proslulý nájemný vrah, něco společného?

Team X-treme = Action + Power
Mladí tajní agenti bojují za pravdu a spravedlnost!

Kyle se jednoho dne probudí v rybářské chatě uvnitř neznámá, se ztrátou paměti a jen s pár penězi, papírkem, na kterém je napsáno jméno a krabičkou, na které je napsáno jméno hotelu v Monte Carlu. Na Kylea zaútočí dva muži, a tak se dá raději na útěk a jede na jediné místo, kde by mohl něco zjistit. Do Monte Carla a hotelu L'Ambassadeur, který byl napsán na krabičce. Ale důležitější je Team X-treme, který se skládá z Charlotte, Jana a Kami, teenegerů, kteří pracují pro nadaci X. Tuto nadaci vede CONRAD, což je elektronické vědomí zemřelého agenta Conrada, na jehož počest byla založena tato nadace. Dostávají nový případ, ve kterém mají zabránit kradení peněz, ale vše se nakonec zamíchá tak, jak to nikdo nechtěl. A jak to nakonec dopadne? To se dozvíte v téhle ne moc dlouhé knížce od Michaela Peinkofera.

Hlavních postav máme víc. Asi nejdůležitější postavou je Kyle Connor, který ztratil paměť, neví vůbec nic a nevěděl by možná ani své jméno, kdyby ho neměl napsané na papírků. Dalšími důležitými a také hlavními postavami je Team X-treme, který se skládá z Charlotte zvané Charlie, která pochází z Francie a je velitelkou Teamu X-treme a hlavně jí záleží na bezpečnosti týmu. Dalším v týmu je Jan zvaný Race, který pochází z Německa a je to takový hazardér Teamu X-treme. A úplně poslední z týmu je Kami zvaná Kamuflážka, která pochází z Thajska a je odbornicí na počítače a všechno s nimi spojeno. Pak je tady také CONRAD a Mr. X. CONRAD je počítačový avatar, a Mr. X je věrný služebník teamu. Padouchem je Bata Clava a Arno Kanga. Postavy byly skvělé, na to, že je to docela krátký příběh. Moc jsem si oblíbil Race.

Thomas Brezina je můj oblíbený autor a když jsem slyšel, že je tato kniha lepší než jeho jiné knížky, tak jsem si ji chtěl hned přečíst. Sice se jedná o knížku pro mladší čtenáře, přesto možná zaujme i ty starší. Mě kniha moc zaujala, příběh byl skvělý, i když ne moc dlouhý. Pro ty mladší čtenáře je to podle mě knížka tak akorát. Knihu bych spíš doporučil klukům, ale protože hlavními hrdiny jsou také dvě holky a jedna je ještě k tomu vůdce, tak bych ji doporučil i holkám. Knížku jsme přímo zhltl za jedno odpoledne, protože má jen okolo 130 stran, a obsahuje také ilustrace. Obrázky byly v této knize skvělé, tak jako obálka. I když na obálce má Race oranžové vlasy a v knize blond, tak mi to nevadilo a ilustrátorovi se jak obálky, tak i všechny ostatní ilustrace v knize podařily. V knize se mi líbilo, že některé věci nebo místa, která mladším čtenářům, ale také těm starším nemusí být známa, měla vždy takový krátký popis, který nebyl nijak důležitý pro příběh, ale jen pro naší informaci. Kniha byla hlavně o přátelství, akci, napětí a dobrodružství a určitě si přečtu pokračování, až se k němu dostanu.

Snažil se nepodlehnout panice, která se ho zmocňovala. Musí si zachovat jasnou mysl. Potřebuje víc informací. Jestliže chce přijít na to, kým je, musí hledat cokoliv, co mu pomůže. Nejprve začal u sebe. Převrátil naruby náprsní kapsičky u košile. Byly prázdné. Hned potom se chtěl vrhnout na kapsy u kalhot.

Tímto bych chtěl poděkovat Martinus.cz za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Obrázky byly použity ze stránky http://www.hierschreibenwir.de/teamXtreme/.