(RC review) Lovkyně snů - Vstříc temnotě

Autorka: Lisa McMann
Počet stran: 256
Díl: druhý
Hodnocení knížky: 4,5/5

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Poté co Janie v minulém díle vyřešila drogový případ čeká jí hned další případ. Tentokrát musí zjistit jaký maniak se pohybuje po chodbách Fieldridgeské střední školy, a je pro studenty velice nebezpečný. Ale Janin přítel Cabel jí to nechce dovolit, protože ví že je to hrozně nebezpečné a nechce aby to riskovala. Ale Janie se stejně rozhodne pomoct policii při vyšetřování i kdyby to bylo jakkoliv nebezpečné. K tomu všemu ještě zjišťuje pravdu o Lovcích snů, která není jen dobrá, ale i děsivá. Podaří se Janie případ vyřešit aniž by se jí něco stalo?

Hlavní hrdinkou je jako v minulém díle Janie, která je lovkyní snů, žije se svou věčně opilou matkou která se o ní vůbec nestará, chce jít na vysokou na kterou si už dlouho šetří a chodí s Cabelem. Pracuje pro policii a pomáhá jim s některými velkými případy. Další postavou která často vystupuje v příběhu je právě Cabel, přítel od Janie. Taky pracuje pro policii, ale už delší dobu. Řešil už i minulý případ od začátku, což Janie ne. Oba pracují pro komisařku Komiskou. V knize bylo i mnoho přezdívek, protože Janie a Cabel dávali mnoho přezdívek učitelům.

Tento díl se mi líbil více než minuly. Možná to bylo tím jak byl napsán, že se vůbec nepřeskakovalo do Janiny minulosti, ale taky tím že byl díl delší, zajímavější a napínavější. Zjistili jsme skoro hned na začátku kdo je tím maniakem, a pak jsme jen čekaly jak to nakonec dopadne a jestli se Janie nic nestane. Kniha se četla velmi dobře a rychle, a nebyla ani moc dlouhá, klidně by mi nevadilo i dalších 100 stránek navíc. Je jen škoda že autorka napsala jen tři díly, a ten třetí by měl vyjít v nakladatelství Fragment na podzim. Objevuje se zde hodně postav, které zamíchají celý příběh, a proto je kniha ještě zajímavější. Překlad knihy se mi zdál dobrý i když jsem nečetl knihu v originále. Nejsmutnější na knize mi přišla pravda o lovcích snů a co se Janie stane, a určitě nebudu jediný komu to přišlo smutné. Knihu byla rozhodně lepší než minulý díl, a proto jí dávám 4 a půl hvězdičky, protože si tu poslední polovinu nechávám na poslední díl na který se velice těším.

Nakonec bych chtěl poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.