(RC review) Bohové Olympu - Proroctví

Největší obrázek výrobku Bohové Olympu – ProroctvíAutor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 512

Hodnocení knížky: 5/5

Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!
Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu?
Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…

Jason se probudí ve školním autobuse, ale vůbec nic z minulosti si nepamatuje, ani jak se v autobuse ocitl, ani kdo jsou lidé kolem něho. Vše se ještě zhorší když na něj a jeho kamarády Piper a Lea zaútočí bouřkové přízraky. Nakonec pro ně přijede záchrana z Tábora polokrevných, která je má přivést do tábora. Všichni tři hrdinové se musí vydat na výpravu, při které musí zachránit bohyni Héru a otce od Piper. K tomu všemu se ztratil Percy, a probouzí se ještě větší hrozba než byly Titáni.

Hlavní hrdinové jsou v téhle sérii celkem tři. Prvním je Jason, který si nepamatuje nic ze své minulosti, všechny bohy a nestvůry nazývá jejich římskými jmény, a je synem Jupitera. Druhým hlavním hrdinou nebo spíše hrdinkou je Piper, která má za otce filmovou hvězdu, a za matku Afroditu. Vyhodili jí už z pěti škol, a umí přemlouvat druhé aby jí "půjčili" o co si řekne. A jako poslední hlavní hrdina této série je Leo, který je mou nejoblíbenější postavou knihy. Je synem Héfaistose a umí si ochočit kovového draka Festuse, kterého chtěli jeho táboroví sourozenci zničit. V této knize dostaly také hodně prostoru i nižší bohové, o kterých byla v sérii o Percym jen zmínka, a nebo v sérii vůbec nebyly. Zjistili jsme také hodně informací o ještě větší hrozbě než byly Titáni.

Na tento první díl nové série od Ricka Riordana jsem se hodně těšil, a vůbec mě nezklamal. Líbil se mi ještě víc než série o Percym Jacksonovi. Od knihy jsem se nemohl vůbec odtrhnout, a přečetl jsem jí asi za dvě celé odpoledne. Líbilo se mi že v ní byla řecká i římská mytologie, což se do knihy hodilo, a udělalo jí zajímavější. Když jsem viděl jak je knížka dlouhá, říkal jsem si že se bude číst trochu déle než Percy, ale příběh vtáhne čtenáře do děje, že pak neumíte přestat číst, a příběh se čte rychle. Kapitoly byly nazvány podle hlavních hrdinů, takže Jason, Piper a Leo, takže se střídaly třeba sny hrdinů, podle kapitol po kom byla nazvaná. Nejednou se také zasmějete Leovým poznámkám, kterých je v knize docela dost. V knize vystupují starší hrdinové, než byl v prvním díle Percy, ale to je možná i lepší. Všechny hlavní postavy mi přišli sympatické. Kniha se mi líbila od začátku do konce, a pořád jsem chtěl vědět jak to vlastně dopadne, a co se stalo s Percym. Rozhodně si zaslouží 5 hvězdiček, a těším se na další díl, který by měl vyjít v příští polovině tohoto roku. Dílů by mělo být 5, tak jako u předchozí série.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.