(RC review) Když se pes směje

Autor: Juraj Šebesta
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 264

Rok vydání: 2011
Hodnocení knížky: 4/5

Anotace: Tomáš je kluk z bratislavského sídliště, zrovna mu bylo patnáct, kapesné je směšně malé, holkám ve třídě vyrostla prsa, otec a matka prudí. Prostě těžký život.
Za slupkou drsňáka, který pro sprosté slovo nebo nějakou jízlivost nejde daleko, je ale pořád jen poctivým a hodným klukem, který si chce užívat života, randit, jezdit na kole, chatovat s kámošema a mít kolem sebe lidi, které má rád. Někdy se i tohle zdá jako příliš velká očekávání…

Snažil jsem se aby recenze moc neobsahovala spoilery.

Kniha vypráví o patnáctiletém Tomášovi, který žije s rodiči v paneláku v Bratislavě. Jednoho dne najde Tomáš s otcem štěně které pojmenují Žofka. Tomáš má plno problémů s rodiči se kterými se pořád hádá. Také má jeho rodina chatu, a jezdí i na návštěvy k prarodičům. Tomáš zažívá všelijaké problémy který zažívají skoro všichni v pubertě, a my je zažíváme s ním.

Hlavní postavou je Tomáš Závodský, který nám popisuje vztahy s rodinou, přáteli a holkama. Tomáš je normální slovenský puberťák, kterému rodiče skoro všechno zakazují, ale on si prostě stéjně jedná podle svého. Další postavou je Žofka, nebo také Žofie, Sofi a Žofi. Je to domácí mazlíček rodiny Závodských, a nejradši má ráda Júliuse, Tomova otce. Tom s ní chodí na procházky, a také jí bere sebou, když má s nějakou holkou rande.

Kniha je rozdělena na prolog, čtyři části, které se nazývají Paula, Babička, Helenka a Žofka, a nakonec epilog. V knize je hodně jmen, nebo by se dalo říct i přezdívek, protože snad každé postavě říká Tomáš jinak, např. Jeho otec: Július, Šuflík, Šuflaz. Kniha je český, ale některé věty se tam objeví i slovensky, ale to se tak moc nestává.

Od knihy jsem tolik neočekával, ale překvapila mě. U některých částech jsem se zasmál, některé části byly zase smutnější, ale autor tuhle knihu napsal dobře. Dost mě překvapilo co si takový patnáctiletý puberťák mohl zažít. Kniha se četla dobře, a nečetla se až moc dlouho. V knize bylo i pár obrázků, ale vadilo mi, že třeba byly části oddělené jen čárou, protože jsem se i trochu zamotal, co se děje. Ale jinak byla kniha hezká a hodnotím jí 4 hvězdičkami. Knihu doporučují všem kteří se rádi zasmějí a chtějí si u knihy odpočinout.

Tímto chci poděkovat nakladatelství CooBoo, že mi dali možnost o tuto knihu soutěžit.