pondělí 20. dubna 2015

RC review - Šepotání

Autorka: A. G. Howardová
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 416
Díl: první
Rok vydání: 2015
Hodnocení obálky: 5/5

Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.

Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Vydá se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?



Máte rádi Alenku v Říši divů od Lewise Carrola? Milovali jste prostředí, ve kterém se odehrávala? Odpověděli jste si aspoň na jednu otázku ano? Jestli to tak bylo, tak je kniha Šepotání to pravé pro vás. Sice je Říše divů temnější než předtím, ale určitě vás příběh bude bavit!

Alyssa pochází z rodiny Alenky z Říše divů, jenže tím také dědičně získává dar, že slyší šepotání květin a hmyzu. Jenže je to spíš takový nechtěný dar, protože už připravil o rozum její matku, která se čím dál tím víc zhoršuje a proto se vydává do Říše divů i se svým nejlepším kamarádem Zachem, kterého tajně miluje. Jenže Říše divů není už taková, o jaké slyšela v dětství v pohádkách. Je děsivější a tajemnější. A to musí Alyssa napravit. Podaří se jí to? To se dozvíte v této krásné knize od A. G. Howardové.

Hlavní hrdinkou je již zmiňovaná Alyssa, která pochází z rodiny Alice Liddelové, pro nás víc známější jako Alenky z Říše divů. Musím říct, že mě občas Alyssa trochu štvala, ale později jsem si na ní docela i zvykl. Hlavně mi vadilo, jak začala řešit své city a rozhodovala se mezi dvěma kluky. Připadá mi, že jsou zamilované trojúhelníky už snad skoro ve všech knihách. Sice jsem si jí nějak moc neoblíbil, ale ne vždy si člověk oblíbí každou hlavní hrdinku či hlavního hrdinu. 

Pak bychom si mohli další dva hrdiny rozdělit na "hodného a zlého", přičemž ale hodný není úplně hodný a ten zlý není úplně zlý. Na jedné straně Alyssina tajná láska Zach, její nejlepší kamarád, a na té druhé Morfeus, který je z Říše divů. Oba dva byli celkem zajímaví, i když u Morfea jsem nevěděl co od něj čekat. Taky se zde objevuje známý bílý králík, který je ale "trochu" jiný než býval. Je totiž stažený z kůže.

U knihy mě lákala hlavně obálka, která je prostě kouzelná. Je ponechaná originální obálka, což je moc dobře. Barvy k sobě skvěle ladí a na živo vypadá ještě líp než na obrázku. Taky se mi líbí, jak vypadá kniha uvnitř, je prostě úžasně zpracovaná. Příběh mě docela bavil, i když bych si ho asi víc užil, kdybych nemusel přestávat ve čtení kvůli věcem do školy. Sice jsem původní zpracování Alenky v Říši divů od Lewise Carolla nečetl, ale viděl jsem filmovou Alenku od Disney i od Tima Burtona a svět v Šepotání mi hodně připomněl právě svět v té verzi od Burtona. Byl tajemný a děsivý, což nebylo vůbec špatné.

Šepotání je dost zajímavá kniha s trochu morbidní Říší divů, ale jinak je vážně povedená. Sice skončila tak trochu otevřeným koncem, protože budou myslím ještě dva další díly, ale vůbec by nevadilo, kdyby to byla pouze jedna kniha s uzavřeným příběhem, protože to z části trochu uzavřené bylo. Jsem ale rád, že jsem si knihu mohl přečíst a doporučuji jí hlavně těm, kteří mají rádi filmovou Alenku v Říši divů od Tima Burtona, trochu šílené příběhy, ale také milovníci akčního žánru si tady přijdou na své.

Těžce polknu a potáhnu za nášivku, až zůstane viset na jednom okvětním lístku a pár nitkách. Když odrhnu látkovou kytku, najdu díru velikosti čtvrťáku. Vždycky jsem si myslela, že máma kopretiny na ušák přišila, aby zakryla ošoupaná místa. Ale mýlila jsem se.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu si můžete zakoupit zde.
Ukázka byla použita z knihy.
Obrázky byly použity ze stránky Google.

7 komentářů:

  1. Právě mám Šepotání rozečtené a zatím se mi hodně líbí. Sice jsem jsem někde těsně za 100 stranami, takže jsem ještě nepoznala Morfea, ale už se na něj těším :) Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. šepotání mě zaujalo anotací, ale mám obavy, že mi to úplně nesedne - přeci jen v tomhle žánru se mi málokdy podaří narazit na knihu, která by mě fakt nadchla :) V každém případě skvělá recenze a děkuji za tip - rozhodně jsi mě nalomil :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na Šepotání se chystám tak dlouho, až to hezké není :D Hrozně se mi líbí to zelené písmo, doufám, že se do toho co nejdřív vrhnu :)
    Králík stažený z kůže? Překvapuje mě to čím dál víc :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som túto knihu dostala od Sue a obálka bola práve to, čo ma úplne dostalo :D A keď som si prečítala pár infošiek o téma, tak som vedela, že to bude pre mňa :) A keď sa to podobá na štýl Tima Burtona, tak to bude super a presne pre mňa :) Dúfa, že sa k čítaniu tohto skoro už dostanem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda, že jsi očividně přestal s blogováním :/

    OdpovědětVymazat
  6. Thanks for Info, like to hear once again from, in meantime, I like to share you website which has some detailed info about the festival

    Happy Diwali wishes images to Family

    Valentine love quotes wishes for My GF

    happy Mother Day wishes quotes for my mom

    OdpovědětVymazat