pondělí 31. prosince 2012

(RC review) Stefanovy deníky - Stopy minulosti

Autor: Neznámý, volně zpracováno podle románů L. J. Smith a televizního seriálu, kteří vytvořili Kevin Williamson a Julie Plec
Počet stran: 240
Díl: čtvrtý

Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Stefanovy deníky odhalují temnou minulost dvou znepřátelených bratrů, kteří se marně snaží utéct děsivému osudu.

Uběhlo dvacet let a Stefan se přestěhoval do Anglie. Jeho poklidný život na statku na venkově přeruší zprávy o vraždách v Londýně. Pachatelem je podle novinářů Jack Rozparovač, ale Stefan si je jistý, že jde o dílo upírů. Rozhodne se vraha vypátrat a zabránit dalším zločinům. Stefanovi i Damonovi hrozí nebezpečí, znovu je dostihla minulost...

Stefan se přestěhoval do Anglie, kde bydlí na farmě, na které také pracuje. Majitel farmy a celá jeho rodina ho má moc ráda. Jednoho dne ale jede z farmy do Londýna a v novinách zjistí, že byla v Londýně spáchána brutální vražda. Stefan si myslí, že to byl Damon, tak se ho rozhodne hledat, ale jak zjistí, že to Damon nebyl, tak taky zjišťuje, že jim hrozí velké nebezpečí. Jaká velká hrozba čeká na Stefana a jeho bratra Damona? Kdo je vrahem a co s tím mají společného bratři Salvatorové? To zjistíte už ve čtvrtém díle Stefanových deníků.

Hlavní postavou téhle série je Stefan, ale pro děj je vždy důležitý i Damon. Sice jsou to Stefanovy deníky a já mám Stefana jako oblíbenou postavu, ale do konce první poloviny tam Damon vůbec nebyl, takže to nebylo tak dobré, jako když tam jsou oba. Stefan se hodně změnil, už nepije lidskou krev, ale zvířecí a Damon je pořád stejný jako dřív. Na postavy už jsem si zvykl a popisoval jsem je už v recenzích na minulé díly, takže k nim nemám tentokrát moc co říct.

Na tento díl jsem se těšil, protože mě docela zajímalo jak to bude pokračovat dál. Seriál totiž sleduji, tak mě taky zajímalo jakou minulost mají bratři Salvatorovi. Obálka je prostě skvělá jako všechny v této sérii. Jsem rád, že jsou obálky z fotek seriálových, protože to vypadá prostě úžasně a když dáte knihy vedle sebe tak, abyste viděli obálky, je to ještě lepší. První polovina knihy byla taková průměrná, ale od druhé poloviny mě to bavilo víc, protože tam se objevil Damon a bylo to zajímavější. A vždy, když se objeví Damon na scéně máme se na co těšit. Už se těším na další díl, který snad vyjde v únoru 2013. Ne snad, ale podle všeho určitě, protože na stránkách Fragmentu je napsáno datum 5.2.2013 a díl by se měl jmenovat Úkryt. Kniha by mohla bavit všechny, ale hlavně ji doporučuji těm, kteří čtou rádi o upírech, těm, kteří chtějí znát historii Stefana a Damona a hlavně těm, kteří četli předchozí díly.

Nasál jsem vzduch. I když jsem žádná zvířata neviděl, věděl jsem, že jsou všude. Schovaná pod keři nebo pobíhala v chodbičkách pod trávníkem. Vydal jsem se přímo k hustému shluku stromů. Doufal jsem, že se mi podaří chytit nějakého ptáka nebo veverku a nikdo si mě při tom nevšimne.

Knihu si můžete zakoupit zde, nebo na stránkách nakladatelství a to zde.