pátek 3. srpna 2012

(RC review) Román prázdné rakve - Závist

Autor: Gregg Olsen
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 288

Román o prázdné rakvi - Vražda je tak sprosté slovo...
Noc, kdy Katelyn zemřela, se stalo cosi, co všechno změnilo. Zlo má nejrůznější příchutě. Někdy je hořké, jindy ošidně sladké. Katelyn zjistila den své smrti. V jeden okamžik byla deprimovaným teenagerem a zároveň ztratila život. A pak... ležela na stole z nerezové oceli, oči skleněné, tělo studené, a byla opravdu, ale opravdu mrtvá. Jak se to stalo? Byla to sebevražda, nebo vražda? A kdo za to nese vinu? Dvojčata Hayley a Taylor Ryanovi zakopnou o důkaz, který je mnohem více znepokojující než si vůbec dokázali představit... a prolitá krev je přivede na stopu tajemství z dávné minulosti, o níž by raději ani nic nevěděli.

O Vánocích se to stalo. Katelyn byla naštvaná na svou babičku a dědu, protože utratili peníze, které jí slíbily na zaplacení vysoké. Šla si teda dát vanu, ale to ještě nevěděla co se stane. V jednu chvíli šla Katelyn do vany, a po pár minutách byla mrtvá. Byla to vražda, sebevražda, nebo jen hrozná nehoda? To nikdo neví. Dvojčata Hayley a Taylor se s Katelyn před nějakou dobou hodně bavili, a když zakopnou o důkaz, který je hodně znepokojující vědí své. Musí vyřešit smrt jejich bývalé kamarádky, i když se dostanou na stopu Katelyniných tajemství z dávné minulosti, o kterých by raději nevěděli. Kdo je tajemný Cullent? Vyřeší dvojčata Katelyninu smrt? To se dozvíte v téhle skvělé knize, která vás přivede až na hranici mezi životem a smrtí.

Gregg Olsen, je rodák ze Seattlu a žije v Olalla ve státě Washington se svou ženou. Je otcem dvojčat. Napsal šest románů a osm knih literatury faktu, kterých se prodalo více než milión výtisků. A Závist je jeho první román pro mladé.

Kniha je hlavně o Katelyn, o které by se dalo říct, že je to hlavní postava, i když je už mrtvá, ale pořád se v knize objevuje, v okamžicích z minulosti, když Hayley a Taylor chtějí vyřešit vraždu, tak když pátrají po její minulosti. Katelynina matka pořád pije. Možná bych ale řekl, že větší roli tady právě mají Taylor a Hayley, dvojčata, a bývalé kámošky Katelyn. Jejich otec píše kriminální příběhy, a matka pracuje jako sestřička. Obě děvčata jsou už od mala "zvláštní", ale jak, to se dozvíte teprve v knize. Další postavou je Katelynina nejlepší kamarádka Starla, s kterou se ale před nějakou dobou přestaly bavit, protože Starla se dostala do týmu a Katelyn ne. Postav bylo v téhle knize habaděj, a bylo na knize dobře, že každá měla v příběhu své místo, a žádná tam nebyla jen tak.

Závěr knihy byl překvapující. Musím říct, že jsem to vůbec neočekával, a když jsem knihu dočetl, řekl jsem si: ,,Wow, to snad ne, to jako vážně?". Nikdy by mě to nenapadlo, a to je další plus na knize, že to autor neprozradil někde už na 100 straně, nebo ještě dřív. V téhle knize šlo nejvíce o tu zápletku, kterou se každý dozví až na konci, ale zápletka je vážně zajímavá.

Od knihy jsem toho moc neočekával, spíš jsem si myslel, že mě docela zklame, ale stal se pravý opak. Kniha byla úžasná, četla se jedním dechem, a pořád jsem očekával jak to dopadne. Hltal jsem každou stranu knihy, a ještě k tomu to byl takový tajemný příběh, místy i trochu děsivý. Tu děsivost na knize přidala ta pravda ve fikci, která byla na konci i objasněna. Šlo vlastně o to, že příběh byl smyšlený, ale autor se inspiroval pravdivým příběhem internetové šikany. V knize jsme se někdy v myšlenkách vracely do minulosti, do doby kdy Katelyn ještě žila. Kniha vypadá i na první pohled už hezky, krásná obálka, zajímavé označení kapitol, a ještě okraje stránky. Překlad knihy byl také velmi precizní, protože si neuvědomuji, že bych tam našel nějak moc chyb. Na knize je zajímavé, že jí napsal muž, ale myslím, že je to ještě lepší, protože autor vymyslel skvělý příběh, a ta skutečnost dodala knize takový lehký nádech hororu. Takže kniha je takový detektivní, napínavý, místy tajemný příběh s nádechem hororu. Doporučil bych jí snad všem, a myslím, že se hodně z vás bude líbit, a vůbec koupě této knihy nebude špatnou koupí.  Ale taky se vám líbit nemusí, máte třeba jiný vkus, atd., ale žádná kniha snad nevyhovuje každému, mně se kniha hodně líbila, a doufám, že se bude líbit i vám. Už se nemůžu dočkat pokračování.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku knihy. Knihu si můžete zakoupit zde.
Obrázky jsou použity ze stránky Google a ze stránky Weheartit.
Informace o autorovi byly použity z knihy.